Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Organisasjon, ledelse, administrasjon Idea work

    Idea work

    Idea work

    Idea work (om profesjonell kreativitet)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Stewart Clegg - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    (Reidar Gjersvik - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    439,- Nå 380,-

    ISBN:

    9788202394684

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    203

    Vekt:

    676 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Idea work

    Idea work
    Cappelen Damm akademisk
    9788202394684

    Forlagets omtale:

    Hva skal til for å finne olje i et område der mange har prøvd, men feilet? Hva skal til for å designe bygg som blir prisvinnende kulturelle landemerker? Og hva kan de beste arkitektene, oljeleterne, forretningsadvokatene, journalistene og forretningsutviklerne innen bankvirksomhet og LES MER trading-analyse ha til felles? Boken Idea Work. Om profesjonell kreativitet kan gi deg svarene. Boken bygger på et fireårig forskningsprosjekt med samme navn. I dette prosjektet sammenlignet en gruppe norske og internasjonale forskere praksis for ekstraordinært idéarbeid i seks virksomheter: Snøhetta, Statoil, Advokatfirmaet Thommessen, SpareBank 1, Thompson Reuters Point Carbon og Aftenpostens A-magasinet. Prosjektet var støttet av Norges Forskningsråds program for Brukerstyrt innovasjonsarena (BIA). Forfatterne viser i Idea Work hvordan disse ledende bedriftene jobber forbausende likt når de arbeider kreativt med å utvikle og realisere ideer. Boken gir oss blant annet glimt fra hvordan Snøhetta jobbet med designet av Operaen og minnesmerket for 9/11, og hvordan oljeletere i Statoil fant mest olje av alle oljeletere på verdensbasis i 2011. Vi får presentert fortellinger om hvordan prepping, skisser, pin-ups, drama, undring og punk er viktige kvaliteter ved det ekstraordinære. Her er det faglige forklaringer som plasserer eksemplene i internasjonal forskningsfront. Idea Work henvender seg til praktikere så vel som studenter. Den forteller engasjerende historier fra reelle verdiskapingsprosesser, og blander ny teori med tips for praksis. Den er relevant for alle som arbeider med utviklingsarbeid og utvikling av nye ideer, linjeledere så vel som eksperter. Faglig sett gir den et sjeldent bidrag til å beskrive og forstå kreativitet som noe kollektivt og rotfestet i hverdagspraksis. 2. opplaget av Idea Work, som nå er i salg, er en forbedret versjon m.t.p. lesbarhet og design. Idea Work finnes på norsk og engelsk. Sagt om boken: «Prepare to be surprised. This book on idea work ... LES MINDRE Forlagets omtale Hva skal til for å finne olje i et område der mange har prøvd, men feilet? Hva skal til for å designe bygg som blir prisvinnende kulturelle landemerker? Og hva kan de beste arkitektene, oljeleterne, forretningsadvokatene, journalistene og forretningsutviklerne innen bankvirksomhet og trading-analyse ha til felles? Boken Idea Work. Om profesjonell kreativitet kan gi deg svarene. Boken bygger på et fireårig forskningsprosjekt med samme navn. I dette prosjektet sammenlignet en gruppe norske og internasjonale forskere praksis for ekstraordinært idéarbeid i seks virksomheter: Snøhetta, Statoil, Advokatfirmaet Thommessen, SpareBank 1, Thompson Reuters Point Carbon og Aftenpostens A-magasinet. Prosjektet var støttet av Norges Forskningsråds program for Brukerstyrt innovasjonsarena (BIA). Forfatterne viser i Idea Work hvordan disse ledende bedriftene jobber forbausende likt når de arbeider kreativt med å utvikle og realisere ideer. Boken gir oss blant annet glimt fra hvordan Snøhetta jobbet med designet av Operaen og minnesmerket for 9/11, og hvordan oljeletere i Statoil fant mest olje av alle oljeletere på verdensbasis i 2011. Vi får presentert fortellinger om hvordan prepping, skisser, pin-ups, drama, undring og punk er viktige kvaliteter ved det ekstraordinære. Her er det faglige forklaringer som plasserer eksemplene i internasjonal forskningsfront. Idea Work henvender seg til praktikere så vel som studenter. Den forteller engasjerende historier fra reelle verdiskapingsprosesser, og blander ny teori med tips for praksis. Den er relevant for alle som arbeider med utviklingsarbeid og utvikling av nye ideer, linjeledere så vel som eksperter. Faglig sett gir den et sjeldent bidrag til å beskrive og forstå kreativitet som noe kollektivt og rotfestet i hverdagspraksis. 2. opplaget av Idea Work, som nå er i salg, er en forbedret versjon m.t.p. lesbarhet og design. Idea Work finnes på norsk og engelsk. Sagt om boken: «Prepare to be surprised. This book on idea work ...

    Alternative utgaver
    Idea work, lessons of the extraordinary ... Arne Carlsen
    På lager - sendes nå ( 1 stk. )
    Heftet, Engelsk
    439,- NÅ 380,-
    Kjøp