Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Organisasjon, ledelse, administrasjon Kommunikasjon i organisasjoner

    Kommunikasjon i organisasjoner

    Kommunikasjon i organisasjoner

    Kommunikasjon i organisasjoner (perspektiver og prosesser)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    379,- Nå 328,-

    ISBN:

    9788245002775

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2009

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    1

    Sider:

    216

    Vekt:

    424 gr

    Alder:

    Voksen

    Kommunikasjon i organisasjoner
    Fagbokforl.
    9788245002775

    Forlagets omtale:

    Kommunikasjon i organisasjoner gir en grundig innføring i de mest sentrale temaene innen dette fagfeltet. Boka gir leseren en bred oversikt over fagfeltet samt et grunnlag for å bedre egne ferdigheter til å kommunisere i og utenfor organisasjoner. Boka kobler teorien i hvert kapittel med relevante LES MER problemstillinger i dagens organisasjoner som teknologibruk i interorganisatorisk og tverrkulturelt samarbeid, hvordan utstrakt bruk av IKT kan bidra til en utvisking av grensene mellom jobb og hjem, og utfordringer knyttet til dette, kommunikasjon i konfliktløsning og forhandlinger, viktigheten av kommunikasjon i rekrutterings- og assimileringsprosesser, prioriteringer i beslutningstakingsprosesser og kommunikasjon av disse til ulike interessenter, kommunikasjonsstrategier i konflikt og beslutningsprosesser med divergerende interesser, og strategier for informasjonsinnhenting og kommunikasjon angående det å fremme en ide eller et prosjekt. Boka er primært skrevet for studenter innenfor økonomisk-administrative fag som har en viss kjennskap til organisasjonsteori fra før, og som ønsker en grundigere innføring i kommunikasjon i organisasjoner, men egner seg også for de som ønsker økte kunnskaper om kommunikasjonsprosesser generelt. Alf Steinar Sætre er førsteamanuensis ved Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse ved NTNU. Han forsker innenfor områdene kommunikasjonsteknologi, organisering, informasjonsledelse, innovasjon og produktutviklingsprosesser, kommersialisering av teknologi og forretningsutvikling. Sætre har publisert i flere toneangivende internasjonale tidsskrifter og er medforfatter av boka Information and Communication Technologies in Action: Linking Theory and Narratives of Practice. LES MINDRE Forlagets omtale Kommunikasjon i organisasjoner gir en grundig innføring i de mest sentrale temaene innen dette fagfeltet. Boka gir leseren en bred oversikt over fagfeltet samt et grunnlag for å bedre egne ferdigheter til å kommunisere i og utenfor organisasjoner. Boka kobler teorien i hvert kapittel med relevante problemstillinger i dagens organisasjoner som teknologibruk i interorganisatorisk og tverrkulturelt samarbeid, hvordan utstrakt bruk av IKT kan bidra til en utvisking av grensene mellom jobb og hjem, og utfordringer knyttet til dette, kommunikasjon i konfliktløsning og forhandlinger, viktigheten av kommunikasjon i rekrutterings- og assimileringsprosesser, prioriteringer i beslutningstakingsprosesser og kommunikasjon av disse til ulike interessenter, kommunikasjonsstrategier i konflikt og beslutningsprosesser med divergerende interesser, og strategier for informasjonsinnhenting og kommunikasjon angående det å fremme en ide eller et prosjekt. Boka er primært skrevet for studenter innenfor økonomisk-administrative fag som har en viss kjennskap til organisasjonsteori fra før, og som ønsker en grundigere innføring i kommunikasjon i organisasjoner, men egner seg også for de som ønsker økte kunnskaper om kommunikasjonsprosesser generelt. Alf Steinar Sætre er førsteamanuensis ved Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse ved NTNU. Han forsker innenfor områdene kommunikasjonsteknologi, organisering, informasjonsledelse, innovasjon og produktutviklingsprosesser, kommersialisering av teknologi og forretningsutvikling. Sætre har publisert i flere toneangivende internasjonale tidsskrifter og er medforfatter av boka Information and Communication Technologies in Action: Linking Theory and Narratives of Practice.