Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Sosialøkonomi Konkurransestrategi

    Konkurransestrategi

    Konkurransestrategi

    Konkurransestrategi (eksempler på anvendt mikroøkonomi)

    Forfatter Fagbokforl.

    Levering 2-6 dager

    499,- Nå 432,-

    ISBN:

    9788276749199

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2003

    Utgitt:

    2003

    Utgave:

    2

    Sider:

    283

    Vekt:

    536 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Konkurransestrategi

    Konkurransestrategi
    Fagbokforl.
    9788276749199

    Forlagets omtale:

    'Det er et spill som foregår', hører en ofte uttalt om konkurransen i et marked. I boken gis det en innføring i spillteori, og det er med en rekke eksempler fra norsk næringsliv for å illustrere hvordan spillteori kan anvendes for å få innsikt i konkurranseforholdene i enkeltnæringer. I denne LES MER andreutgaven er eksemplene fra førsteutgaven vedrørende blant annet luftfart, sement, kraft, fergetrafikk, charterreiser og TV-nyheter fortsatt med. Men eksemplene er oppdatert og nye eksempler tilføyd. Blant annet er studien av konkurransen i norsk luftfart oppdatert, og det er føyd til en drøfting av kampen om verdiene i den norske dagligvaresektoren og konkurransen i det norske bensinmarkedet. Den nye utgaven av boken er supplert med en omfattende hjemmeside på nettet som er åpent tilgjengelig. Der finner en blant annet lysark til de ulike kapitlene, aktuelt tilleggsstoff og oppgaver med løsningsforslag (tidligere arbeidsbok). Framstillingen er i utgangspunktet lite teknisk, men med visse avsnitt som gir mulighet for å ta opp mer avanserte problemstillinger. Boken burde egne seg på ulike nivåer i undervisningen. En kan for eksempel benytte store deler av den på bachelor-nivå eller deler av den supplert med artikkelstoff på master-nivå. Lars Sørgard er professor ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges Handelshøyskole. Han har i en årrekke forsket på næringsøkonomi og har utført en rekke oppdrag både for norske myndigheter og bedrifter innenfor temaene konkurransestrategi og konkurransepolitikk. . LES MINDRE Forlagets omtale 'Det er et spill som foregår', hører en ofte uttalt om konkurransen i et marked. I boken gis det en innføring i spillteori, og det er med en rekke eksempler fra norsk næringsliv for å illustrere hvordan spillteori kan anvendes for å få innsikt i konkurranseforholdene i enkeltnæringer. I denne andreutgaven er eksemplene fra førsteutgaven vedrørende blant annet luftfart, sement, kraft, fergetrafikk, charterreiser og TV-nyheter fortsatt med. Men eksemplene er oppdatert og nye eksempler tilføyd. Blant annet er studien av konkurransen i norsk luftfart oppdatert, og det er føyd til en drøfting av kampen om verdiene i den norske dagligvaresektoren og konkurransen i det norske bensinmarkedet. Den nye utgaven av boken er supplert med en omfattende hjemmeside på nettet som er åpent tilgjengelig. Der finner en blant annet lysark til de ulike kapitlene, aktuelt tilleggsstoff og oppgaver med løsningsforslag (tidligere arbeidsbok). Framstillingen er i utgangspunktet lite teknisk, men med visse avsnitt som gir mulighet for å ta opp mer avanserte problemstillinger. Boken burde egne seg på ulike nivåer i undervisningen. En kan for eksempel benytte store deler av den på bachelor-nivå eller deler av den supplert med artikkelstoff på master-nivå. Lars Sørgard er professor ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges Handelshøyskole. Han har i en årrekke forsket på næringsøkonomi og har utført en rekke oppdrag både for norske myndigheter og bedrifter innenfor temaene konkurransestrategi og konkurransepolitikk. .