Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Sosialøkonomi Kulturøkonomi

    Kulturøkonomi

    Kulturøkonomi

    Kulturøkonomi

    Forfatter Cappelen akademisk

    Levering 2-6 dager

    419,- Nå 362,-

    ISBN:

    9788202245955

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2005

    Utgitt:

    2005

    Utgave:

    1

    Sider:

    270

    Vekt:

    516 gr

    Alder:

    Voksen

    Kulturøkonomi
    Cappelen akademisk
    9788202245955

    Forlagets omtale:

    Kulturøkonomi er et spesialområde innen samfunnsøkonomifaget som har kommet til de siste 30 til 40 årene.Internasjonalt er det en omfattende forskningsvirksomhet på området, og etter hvert begynner det å bli en del forskningsaktivitet her i landet også. Hensikten med denne boken er å gi en oversikt LES MER over sentrale deler av dette saksområdet slik det framstår i denne forskningen. Blant de tema som tas opp, er samfunnsøkonomiske begrunnelser for kulturpolitikken, etterspørsel etter scenekunst, produksjons- og kostnadsproblemer for scenekunstinstitusjoner, markeder for bildende kunst, samfunnsøkonomiske problemstillinger i tilknytning til kulturarv, kulturminner, bøker og bokmarkedet, kulturens betydning for verdiskapingen, kunstnernes økonomiske kår og kunstnerne og deres organisasjoners aktiviteter i det politiske marked. Framstillingen krever ikke forkunnskaper i samfunnsøkonomi, og det er gitt rikelig med litteraturreferanser for dem som ønsker å gå dypere inn i problemstillingene. LES MINDRE Forlagets omtale Kulturøkonomi er et spesialområde innen samfunnsøkonomifaget som har kommet til de siste 30 til 40 årene.Internasjonalt er det en omfattende forskningsvirksomhet på området, og etter hvert begynner det å bli en del forskningsaktivitet her i landet også. Hensikten med denne boken er å gi en oversikt over sentrale deler av dette saksområdet slik det framstår i denne forskningen. Blant de tema som tas opp, er samfunnsøkonomiske begrunnelser for kulturpolitikken, etterspørsel etter scenekunst, produksjons- og kostnadsproblemer for scenekunstinstitusjoner, markeder for bildende kunst, samfunnsøkonomiske problemstillinger i tilknytning til kulturarv, kulturminner, bøker og bokmarkedet, kulturens betydning for verdiskapingen, kunstnernes økonomiske kår og kunstnerne og deres organisasjoners aktiviteter i det politiske marked. Framstillingen krever ikke forkunnskaper i samfunnsøkonomi, og det er gitt rikelig med litteraturreferanser for dem som ønsker å gå dypere inn i problemstillingene.