Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Kulturøkonomi

Kulturøkonomi

Kulturøkonomi

Kulturøkonomi

Forfatter Cappelen akademisk

Levering 2-6 dager

439,- Nå 375,-

ISBN:

9788202245955

Forlag:

Cappelen akademisk

Trykkeår:

2005

Utgitt:

2005

Utgave:

1

Sider:

270

Vekt:

516 gr

Alder:

Voksen

Kulturøkonomi
Cappelen akademisk
9788202245955

Forlagets omtale:

Kulturøkonomi er et spesialområde innen samfunnsøkonomifaget som har kommet til de siste 30 til 40 årene.Internasjonalt er det en omfattende forskningsvirksomhet på området, og etter hvert begynner det å bli en del forskningsaktivitet her i landet også. Hensikten med denne boken er å gi en oversikt LES MER over sentrale deler av dette saksområdet slik det framstår i denne forskningen. Blant de tema som tas opp, er samfunnsøkonomiske begrunnelser for kulturpolitikken, etterspørsel etter scenekunst, produksjons- og kostnadsproblemer for scenekunstinstitusjoner, markeder for bildende kunst, samfunnsøkonomiske problemstillinger i tilknytning til kulturarv, kulturminner, bøker og bokmarkedet, kulturens betydning for verdiskapingen, kunstnernes økonomiske kår og kunstnerne og deres organisasjoners aktiviteter i det politiske marked. Framstillingen krever ikke forkunnskaper i samfunnsøkonomi, og det er gitt rikelig med litteraturreferanser for dem som ønsker å gå dypere inn i problemstillingene. LES MINDRE Forlagets omtale Kulturøkonomi er et spesialområde innen samfunnsøkonomifaget som har kommet til de siste 30 til 40 årene.Internasjonalt er det en omfattende forskningsvirksomhet på området, og etter hvert begynner det å bli en del forskningsaktivitet her i landet også. Hensikten med denne boken er å gi en oversikt over sentrale deler av dette saksområdet slik det framstår i denne forskningen. Blant de tema som tas opp, er samfunnsøkonomiske begrunnelser for kulturpolitikken, etterspørsel etter scenekunst, produksjons- og kostnadsproblemer for scenekunstinstitusjoner, markeder for bildende kunst, samfunnsøkonomiske problemstillinger i tilknytning til kulturarv, kulturminner, bøker og bokmarkedet, kulturens betydning for verdiskapingen, kunstnernes økonomiske kår og kunstnerne og deres organisasjoners aktiviteter i det politiske marked. Framstillingen krever ikke forkunnskaper i samfunnsøkonomi, og det er gitt rikelig med litteraturreferanser for dem som ønsker å gå dypere inn i problemstillingene.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.