Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Markedsføring Markedskommunikasjon

    Markedskommunikasjon

    Markedskommunikasjon

    Markedskommunikasjon (prinsipper for effektiv informasjon og påvirkning)

    Forfatter Cappelen akademisk

    Levering 2-6 dager

    599,- Nå 518,-

    ISBN:

    9788202236311

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2004

    Utgave:

    6

    Sider:

    336

    Vekt:

    646 gr

    Markedskommunikasjon
    Cappelen akademisk
    9788202236311

    Haugenboks omtale:

    Profesjonell planlegging, styring og kontroll av kommunikasjonstiltakene er bare mulig når bedriften har omfattende kunnskaper om markeder og målgrupper. Dessuten må virksomheten organiseres slik at bedriften kan treffe riktigere beslutninger gjennom akkumulert erfaring og økt innsikt. Siktemålet fo LES MER r all markedskommunikasjon er større omsetning og økt lønnsomhet. Dette krever en forståelse av markedskommunikasjonens forutsetninger og effekter. Fremstillingen bygger derfor på psykologi, sosiologi, generell kommunikasjonsteori, økonomikk og markedsføring. Med register. LES MINDRE Haugenboks omtale Profesjonell planlegging, styring og kontroll av kommunikasjonstiltakene er bare mulig når bedriften har omfattende kunnskaper om markeder og målgrupper. Dessuten må virksomheten organiseres slik at bedriften kan treffe riktigere beslutninger gjennom akkumulert erfaring og økt innsikt. Siktemålet for all markedskommunikasjon er større omsetning og økt lønnsomhet. Dette krever en forståelse av markedskommunikasjonens forutsetninger og effekter. Fremstillingen bygger derfor på psykologi, sosiologi, generell kommunikasjonsteori, økonomikk og markedsføring. Med register.

    Forlagets omtale:

    Det norske reklame- og mediemarkedet er i sterk utvikling, faglig og økonomisk. Boken tar utgangspunkt i den praktiske virkeligheten, slik den kommer til uttrykk i konkurransen mellom annonsører, reklamebyråer og medier. Den dekker alle former for moderne markedskommunikasjon, som omfatter reklame, LES MER sponsing, PR og påvirkning av handelsleddene. I fremstillingen er det lagt stor vekt på forskning og vitenskapelige teorier som grunnlag for kunnskapsbaserte og profesjonelle arbeidsmetoder. Innhold: Hva er markedskommunikasjon? Den praktiske virkeligheten Teorier, begreper og forskning på området Psykologiske synspunkter på kommunikasjonsprosessen Sosiologiske synspunkter på kommunikasjonsprosessen Økonomiske synspunkter på kommunikasjonsopplegget Markedssituasjonens betydning for kommunikasjonsstrategien Fastsettelse av kommunikasjonsmål Budskapet: Idégrunnlag og utforming Måling av kommunikasjonseffekter Mediene og medievalget Kommunikasjon på bedriftsmarkedet Bedriftsidentitet og bedriftsprofilering Sponsing Integrert markedskommunikasjon Reklamens makt - myter og realiteter Kommunikasjonsstrategier og kommunikasjonsplanlegging Samfunnsinformasjon og politisk reklame Markedskommunikasjon i et nytt århundre Reklamen og samfunnet Reklamekampanjer - noen eksempler APPENDIX - Statistiske oversikter LES MINDRE Forlagets omtale Det norske reklame- og mediemarkedet er i sterk utvikling, faglig og økonomisk. Boken tar utgangspunkt i den praktiske virkeligheten, slik den kommer til uttrykk i konkurransen mellom annonsører, reklamebyråer og medier. Den dekker alle former for moderne markedskommunikasjon, som omfatter reklame, sponsing, PR og påvirkning av handelsleddene. I fremstillingen er det lagt stor vekt på forskning og vitenskapelige teorier som grunnlag for kunnskapsbaserte og profesjonelle arbeidsmetoder. Innhold: Hva er markedskommunikasjon? Den praktiske virkeligheten Teorier, begreper og forskning på området Psykologiske synspunkter på kommunikasjonsprosessen Sosiologiske synspunkter på kommunikasjonsprosessen Økonomiske synspunkter på kommunikasjonsopplegget Markedssituasjonens betydning for kommunikasjonsstrategien Fastsettelse av kommunikasjonsmål Budskapet: Idégrunnlag og utforming Måling av kommunikasjonseffekter Mediene og medievalget Kommunikasjon på bedriftsmarkedet Bedriftsidentitet og bedriftsprofilering Sponsing Integrert markedskommunikasjon Reklamens makt - myter og realiteter Kommunikasjonsstrategier og kommunikasjonsplanlegging Samfunnsinformasjon og politisk reklame Markedskommunikasjon i et nytt århundre Reklamen og samfunnet Reklamekampanjer - noen eksempler APPENDIX - Statistiske oversikter