Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Markedsplanlegging

    Markedsplanlegging

    Markedsplanlegging

    Markedsplanlegging (fra visjon til kundetilfredshet)

    Forfatter Tapir akademisk forl.

    (Svein Linge Solberg - Forfatter)

    Tapir akademisk forl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    559,- Nå 478,-

    ISBN:

    9788251917841

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2007

    Utgitt:

    2002

    Utgave:

    1

    Sider:

    291

    Vekt:

    884 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Markedsplanlegging

    Markedsplanlegging
    Tapir akademisk forl.
    9788251917841

    Forlagets omtale:

    Dette er en praktisk håndbok som gir innsikt i alle ledd i markedsplanleggingen for å omsette bedriftens visjoner til de riktige kundeopplevelsene. Boken presenterer forfatternes egen modell, BASO-modellen, som skritt for skritt gir oppskriften for oppbyggingen og gjennomføringen av en strategisk LES MER markedsplan. Modellen tar sikte på å isolere og synliggjøre de områder som kan gi bedriften økt konkurransekraft og bedre muligheter i markedet, bl.a. ved at den fokuserer på kundenes opplevelse av bedriftens markedstiltak. Boken er skrevet av forfattere med lang erfaring fra undervisning og praktisk markedsplanlegging i en rekke bedrifter, og retter seg særlig mot: - Ledere og ansatte i bedrifter og organisasjoner som arbeider med utviklings- og omstillingsoppgaver. - Studenter som ønsker innsikt i markedsorientert ledelse, strategisk planlegging og markedstilpassing Forfatterne Kjell Banken og Svein Linge Solberg er begge siviløkonomer og førsteamanuenser ved Høgskolen i Sør-Trøndelag, Trondheim Økonomiske Høgskole. Forfatterne har lang erfaring fra undervisning innen strategi, ledelse, økonomisk styring og markedsføring. De har også lang erfaring fra rådgivning og styreverv i næringslivet. Begge har en allsidig bokproduksjon bak seg. «I motsetning til andre bøker innenfor strategiområdet, er dette en bok som gir leseren et praktisk læringsverktøy innen fagfeltet. Fremstillingen av BASO-modellen viser klar sammenheng mellom de ulike elementene som må inngå i en slik modell beregnet for praktisk anvendelse. Etter min mening er den spesielt vel egnet for læringsformen prosjekt/problembasert læring, som benyttes stadig mer innenfor høgskolesystemet.» - Siviløkonom Ulf Mack Growen, dekanus ved avdeling for ingeniør- og økonomifag ved Høgskolen i Tromsø, har benyttet boka i sin undervisning i Strategisk ledelse. «BASO-modellen brukes aktivt i vårt planleggingsarbeid og fungerer som et meget nyttig verktøy. Vi har et nesten religiøst forhold til BASO-modellen.» - Viseadm. di... LES MINDRE Forlagets omtale Dette er en praktisk håndbok som gir innsikt i alle ledd i markedsplanleggingen for å omsette bedriftens visjoner til de riktige kundeopplevelsene. Boken presenterer forfatternes egen modell, BASO-modellen, som skritt for skritt gir oppskriften for oppbyggingen og gjennomføringen av en strategisk markedsplan. Modellen tar sikte på å isolere og synliggjøre de områder som kan gi bedriften økt konkurransekraft og bedre muligheter i markedet, bl.a. ved at den fokuserer på kundenes opplevelse av bedriftens markedstiltak. Boken er skrevet av forfattere med lang erfaring fra undervisning og praktisk markedsplanlegging i en rekke bedrifter, og retter seg særlig mot: - Ledere og ansatte i bedrifter og organisasjoner som arbeider med utviklings- og omstillingsoppgaver. - Studenter som ønsker innsikt i markedsorientert ledelse, strategisk planlegging og markedstilpassing Forfatterne Kjell Banken og Svein Linge Solberg er begge siviløkonomer og førsteamanuenser ved Høgskolen i Sør-Trøndelag, Trondheim Økonomiske Høgskole. Forfatterne har lang erfaring fra undervisning innen strategi, ledelse, økonomisk styring og markedsføring. De har også lang erfaring fra rådgivning og styreverv i næringslivet. Begge har en allsidig bokproduksjon bak seg. «I motsetning til andre bøker innenfor strategiområdet, er dette en bok som gir leseren et praktisk læringsverktøy innen fagfeltet. Fremstillingen av BASO-modellen viser klar sammenheng mellom de ulike elementene som må inngå i en slik modell beregnet for praktisk anvendelse. Etter min mening er den spesielt vel egnet for læringsformen prosjekt/problembasert læring, som benyttes stadig mer innenfor høgskolesystemet.» - Siviløkonom Ulf Mack Growen, dekanus ved avdeling for ingeniør- og økonomifag ved Høgskolen i Tromsø, har benyttet boka i sin undervisning i Strategisk ledelse. «BASO-modellen brukes aktivt i vårt planleggingsarbeid og fungerer som et meget nyttig verktøy. Vi har et nesten religiøst forhold til BASO-modellen.» - Viseadm. di...

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.