Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Økonomi / regnskap / revisjon Medieøkonomi

    Medieøkonomi

    Medieøkonomi

    Medieøkonomi (konflikt og samspill)

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    369,- Nå 319,-

    ISBN:

    9788202405748

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    176

    Vekt:

    347 gr

    Alder:

    Voksen

    Medieøkonomi
    Cappelen Damm akademisk
    9788202405748

    Forlagets omtale:

    Professor Robert G. Picard beskrev en gang medieøkonomi som et foreldreløst barn. Generell økonomisk teori er selvsagt et av opphavene til fagfeltet, men medieøkonomi er også sterkt påvirket av andre disipliner og perspektiver, som organisasjonsteori, strategi, institusjonell teori, LES MER reguleringsteori, entreprenørskap og politisk økonomi. Medieøkonomi. Konflikt og samspill gir en fremstilling av medieøkonomi med utgangspunkt i et mediepolitisk samfunnsperspektiv - viser hvordan reguleringskrefter påvirker mediene og deres samfunnsrolle industriperspektiv - analyserer medieutviklingen som en industriell prosess markedsperspektiv - diskuterer ulike markedsformer, posisjoneringsstrategier og differensiering bedriftsperspektiv - drøfter innovasjon, entreprenørskap og valg av organisering i mediebedrifter produktperspektiv - analyserer sammenhengene mellom økonomisk logikk og journalistisk hverdagspraksis I boken bruker forfatterne en rekke analytiske modeller og verktøy for å beskrive, analysere og drøfte sentrale utviklingstrekk i norske nyhetsmedier. LES MINDRE Forlagets omtale Professor Robert G. Picard beskrev en gang medieøkonomi som et foreldreløst barn. Generell økonomisk teori er selvsagt et av opphavene til fagfeltet, men medieøkonomi er også sterkt påvirket av andre disipliner og perspektiver, som organisasjonsteori, strategi, institusjonell teori, reguleringsteori, entreprenørskap og politisk økonomi. Medieøkonomi. Konflikt og samspill gir en fremstilling av medieøkonomi med utgangspunkt i et mediepolitisk samfunnsperspektiv - viser hvordan reguleringskrefter påvirker mediene og deres samfunnsrolle industriperspektiv - analyserer medieutviklingen som en industriell prosess markedsperspektiv - diskuterer ulike markedsformer, posisjoneringsstrategier og differensiering bedriftsperspektiv - drøfter innovasjon, entreprenørskap og valg av organisering i mediebedrifter produktperspektiv - analyserer sammenhengene mellom økonomisk logikk og journalistisk hverdagspraksis I boken bruker forfatterne en rekke analytiske modeller og verktøy for å beskrive, analysere og drøfte sentrale utviklingstrekk i norske nyhetsmedier.