Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Organisasjon, ledelse, administrasjon Merkevarer

    Merkevarer

    Merkevarer

    Merkevarer (45 korreksjoner)

    Forfatter Cappelen akademisk

    Levering 2-6 dager

    419,- Nå 362,-

    ISBN:

    9788202275006

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2007

    Utgave:

    1

    Sider:

    223

    Vekt:

    360 gr

    Alder:

    Voksen

    Merkevarer
    Cappelen akademisk
    9788202275006

    Haugenboks omtale:

    Boka inneholder korte tekster om merkevarer og markedsføring. Forfatteren utfordrer det etablerte synet på merkevareteoriene, og ønsker at markedsføringsstudenter skal se faget i et nytt perspektiv. Boken vil også egne seg for antropologistudenter og personer som driver med kjøp og salg av varer og LES MER tjenester. Med oppgaver til tekstene. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka inneholder korte tekster om merkevarer og markedsføring. Forfatteren utfordrer det etablerte synet på merkevareteoriene, og ønsker at markedsføringsstudenter skal se faget i et nytt perspektiv. Boken vil også egne seg for antropologistudenter og personer som driver med kjøp og salg av varer og tjenester. Med oppgaver til tekstene.

    Forlagets omtale:

    "Hvis akademikere hadde konkurrert om originalitet og humoristisk sans, og ikke bare om antall publikasjoner i fagfellevurderte tidsskrifter, ville Runar Døving blitt bønnfalt om å søke jobb ved Harvard (akademias fremste merkevare), men slik situasjonen er, er han i stedet bare uvurderlig for oss LES MER her i Norge. I disse tekstene er han på sitt beste". Thomas Hylland Eriksen I 45 korte tekster utfordrer Døving premissene for den klassiske forståelsen av merkevaren. I markedsføring skapes det gjerne en historie rundt produktet, fordi man tror at tingen vil selge bedre når folk identifiserer seg med den. Men forbrukeren går i butikken og kjøper melk, brød og dopapir, ikke Tine, Bakers eller Edet. Hun bryr seg lite om budeia er Synnøve eller Tine så lenge hun får gulosten sin. Det er ikke forbrukerens valg, men markedsaktørene som bestemmer hva som skal stå i butikkhyllene, skriver Døving, og ønsker med det å utfordre en markedsføringsbransje som har lett for å tro at forbrukeren lever i en liberal verden. Dette er en uunnværlig bok for dem som driver med kjøp og salg av varer og tjenester. Runar Døving er førsteamanuensis ved Oslo markedshøyskole (OMH) og forsker ved Statens institutt for forbruksforskning (SIFO). I Dagens Næringsliv skriver han vignetten Merkevarer i seksjonen Etter børs. LES MINDRE Forlagets omtale "Hvis akademikere hadde konkurrert om originalitet og humoristisk sans, og ikke bare om antall publikasjoner i fagfellevurderte tidsskrifter, ville Runar Døving blitt bønnfalt om å søke jobb ved Harvard (akademias fremste merkevare), men slik situasjonen er, er han i stedet bare uvurderlig for oss her i Norge. I disse tekstene er han på sitt beste". Thomas Hylland Eriksen I 45 korte tekster utfordrer Døving premissene for den klassiske forståelsen av merkevaren. I markedsføring skapes det gjerne en historie rundt produktet, fordi man tror at tingen vil selge bedre når folk identifiserer seg med den. Men forbrukeren går i butikken og kjøper melk, brød og dopapir, ikke Tine, Bakers eller Edet. Hun bryr seg lite om budeia er Synnøve eller Tine så lenge hun får gulosten sin. Det er ikke forbrukerens valg, men markedsaktørene som bestemmer hva som skal stå i butikkhyllene, skriver Døving, og ønsker med det å utfordre en markedsføringsbransje som har lett for å tro at forbrukeren lever i en liberal verden. Dette er en uunnværlig bok for dem som driver med kjøp og salg av varer og tjenester. Runar Døving er førsteamanuensis ved Oslo markedshøyskole (OMH) og forsker ved Statens institutt for forbruksforskning (SIFO). I Dagens Næringsliv skriver han vignetten Merkevarer i seksjonen Etter børs.