Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Organisasjon, ledelse, administrasjon Omdømme

    Omdømme

    Omdømme

    Omdømme (rykter, sladder og tøvprat)

    Forfatter Cappelen akademisk

    (Johan Olaisen - Forfatter)

    Cappelen akademisk

    (Bjørn Olsen - Forfatter)

    Cappelen akademisk

    Levering 2-6 dager

    569,- Nå 492,-

    ISBN:

    9788202283568

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2009

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    1

    Sider:

    281

    Vekt:

    542 gr

    Alder:

    Voksen

    Omdømme
    Cappelen akademisk
    9788202283568

    Haugenboks omtale:

    Denne boken handler om virksomheter og enkeltpersoners omdømme. Det fokuseres på omdømmestyring, kommunikasjonsstrategi og de ansattes personlige omdømme. Forfatterne viser hvordan man kan utvikle sitt personlige omdømme, hvordan man kan opprettholde det og hvordan man reparerer det dersom det skade LES MER s. Boken er skrevet for ledere på alle nivåer, studenter og ellers alle som har interesse for ledelse. Har referanser. LES MINDRE Haugenboks omtale Denne boken handler om virksomheter og enkeltpersoners omdømme. Det fokuseres på omdømmestyring, kommunikasjonsstrategi og de ansattes personlige omdømme. Forfatterne viser hvordan man kan utvikle sitt personlige omdømme, hvordan man kan opprettholde det og hvordan man reparerer det dersom det skades. Boken er skrevet for ledere på alle nivåer, studenter og ellers alle som har interesse for ledelse. Har referanser.

    Forlagets omtale:

    I overgangen til et globalisert kunnskapssamfunn vil behovet for å være unik og synlig øke. Dermed vil virksomheters og enkeltpersoners omdømme få økt betydning. I Omdømme fokuserer forfatterne på omdømmestyring, kommunikasjonsstrategi og de ansattes personlige omdømme. Innenfor omdømmestyring LES MER viser forfatterne hvordan virksomheten kan anvende en strategisk tilnærming til omdømmet, samt hva som kan legges i begrepet omdømmekapital. Omdømmerisiko og målig av omdømme diskuteres også. Deretter diskuteres de sentrale elementene innenfor ryktespredning: Rykter og sladder, tøvprat, ryktesmedene og ryktesmia. Avslutningsvis ser forfatterne på håndtering av ryktespredning, både for virksomheter og enkeltpersoner. Forfatterne tar også for seg ulike kommunikasjonsstrategiene som kan anvendes i ulike kontekster og situasjoner og presenterer kommunikasjonsprosesser, intern og ekstern kommunikasjon samt kommunikasjonskultur. Omdømme er basert på forskning og er i første rekke skrevet for ledere på alle nivåer, både i privat og i offentlig sektor, men er også aktuell for alle som har interesse for ledelse som fagområde. Boken er også myntet på studenter på bachelor- og masternivå. LES MINDRE Forlagets omtale I overgangen til et globalisert kunnskapssamfunn vil behovet for å være unik og synlig øke. Dermed vil virksomheters og enkeltpersoners omdømme få økt betydning. I Omdømme fokuserer forfatterne på omdømmestyring, kommunikasjonsstrategi og de ansattes personlige omdømme. Innenfor omdømmestyring viser forfatterne hvordan virksomheten kan anvende en strategisk tilnærming til omdømmet, samt hva som kan legges i begrepet omdømmekapital. Omdømmerisiko og målig av omdømme diskuteres også. Deretter diskuteres de sentrale elementene innenfor ryktespredning: Rykter og sladder, tøvprat, ryktesmedene og ryktesmia. Avslutningsvis ser forfatterne på håndtering av ryktespredning, både for virksomheter og enkeltpersoner. Forfatterne tar også for seg ulike kommunikasjonsstrategiene som kan anvendes i ulike kontekster og situasjoner og presenterer kommunikasjonsprosesser, intern og ekstern kommunikasjon samt kommunikasjonskultur. Omdømme er basert på forskning og er i første rekke skrevet for ledere på alle nivåer, både i privat og i offentlig sektor, men er også aktuell for alle som har interesse for ledelse som fagområde. Boken er også myntet på studenter på bachelor- og masternivå.