Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Organisasjon, ledelse, administrasjon Strategi som konkurransefortrinn

    Strategi som konkurransefortrinn

    Strategi som konkurransefortrinn

    Strategi som konkurransefortrinn

    Levering 2-6 dager

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788276741919

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    1997

    Utgitt:

    1997

    Utgave:

    1

    Sider:

    443

    Vekt:

    1043 gr

    Alder:

    Voksen

    Strategi som konkurransefortrinn
    Fagbokforl.
    9788276741919

    Forlagets omtale:

    Strategi som konkurransefortrinn gir en videreføring i strategi. Boken er delt inn i fem deler som diskuterer fem ulike dimensjoner av strategi. Første del fokuserer på strategier knyttet til ulike bedriftsfunksjoner. Del to tar for seg hvordan strategi kan benyttes på forretningsnivå, og LES MER gjennomgår flere forskjellige typer strategier. Del tre diskuterer relasjonene mellom en bedrift og dens omgivelser, og hva bedriften bør ta hensyn til. Del fire fokuserer på hvilke strategier som kan benyttes for å fornye bedriften og hva som kan hjelpe bedriften til å overleve fremtidig konkurranse. Bokens siste del diskuterer organisasjonsdynamikk i et videre perspektiv, både i forbindelse med forretningsadferd og selve organisasjonen. Strategi som konkurransefortrinn er rettet mot både studenter og ledere som ønsker å utvikle og fordype sin forståelse for strategifaget. Læreverket består for øvrig av bøkene Innføring i strategi, Casesamling i Strategi og Lærerveiledning til Casesamling i strategi. Göran Roos er daglig leder av Roos & Partners, et Londonbasert konsulentselskap. Göran Roos er tilknyttet Handelshøyskolen BI der han er Industrial Professor i strategi og internasjonalisering. Gerog von Krogh er professor i strategisk ledelse og direktør for doktorgradsprogrammet ved Institute for Management, University og St. Gallen i Sveits. Han er forfatter og medforfatter av flere akademiske artikler og bøker, og har arbeidet som bedriftsrådgiver både i Europa og USA. LES MINDRE Forlagets omtale Strategi som konkurransefortrinn gir en videreføring i strategi. Boken er delt inn i fem deler som diskuterer fem ulike dimensjoner av strategi. Første del fokuserer på strategier knyttet til ulike bedriftsfunksjoner. Del to tar for seg hvordan strategi kan benyttes på forretningsnivå, og gjennomgår flere forskjellige typer strategier. Del tre diskuterer relasjonene mellom en bedrift og dens omgivelser, og hva bedriften bør ta hensyn til. Del fire fokuserer på hvilke strategier som kan benyttes for å fornye bedriften og hva som kan hjelpe bedriften til å overleve fremtidig konkurranse. Bokens siste del diskuterer organisasjonsdynamikk i et videre perspektiv, både i forbindelse med forretningsadferd og selve organisasjonen. Strategi som konkurransefortrinn er rettet mot både studenter og ledere som ønsker å utvikle og fordype sin forståelse for strategifaget. Læreverket består for øvrig av bøkene Innføring i strategi, Casesamling i Strategi og Lærerveiledning til Casesamling i strategi. Göran Roos er daglig leder av Roos & Partners, et Londonbasert konsulentselskap. Göran Roos er tilknyttet Handelshøyskolen BI der han er Industrial Professor i strategi og internasjonalisering. Gerog von Krogh er professor i strategisk ledelse og direktør for doktorgradsprogrammet ved Institute for Management, University og St. Gallen i Sveits. Han er forfatter og medforfatter av flere akademiske artikler og bøker, og har arbeidet som bedriftsrådgiver både i Europa og USA.