Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Strategiboken

    Strategiboken

    Strategiboken

    Strategiboken

    Forfatter Fagbokforl.

    (Eirik Sjåholm Knudsen - Forfatter)

    Fagbokforl.

    (Tor Øyvind Baardsen - Forfatter)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    529,- Nå 452,-

    ISBN:

    9788245017885

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    292

    Vekt:

    750 gr

    Alder:

    Voksen

    Strategiboken
    Fagbokforl.
    9788245017885

    Forlagets omtale:

    Strategiboken tar utgangspunkt i to helt fundamentale spørsmål: Hvorfor har noen bedrifter suksess når andre ikke har det, og hvordan kan bedrifter bruke kunnskap om dette til å fatte bedre strategiske beslutninger? Strategiboken viser hvilke mekanismer som forklarer at prestasjonsforskjeller LES MER mellom bedrifter oppstår, hvorfor de i noen tilfeller opprettholdes, mens de i andre tilfeller raskt brytes ned, og, ikke minst, hvordan bedrifter kan bruke denne kunnskapen til å utforme strategier. En strategi utgjør en bedrifts «teori» om hvordan den skal oppnå suksess, og legger føringer på en rekke beslutninger, som hvilke produkter/tjenester bedriften skal levere, hvilke kunder den skal satse på, hvordan den skal vinne disse, hvordan den skal utføre aktivitetene for å vinne dem, og hvilke ressurser den må ha for å kunne gjøre dette. Strategiboken passer for studenter som skal ha en innføring i strategi, for næringslivsfolk som enten ønsker å friske opp igjen strategikunnskaper fra tidligere studier, eller som føler de trenger et påfyll når det kommer til forståelse av forretningsstrategi, og for akademikere som ønsker en innføring i deler av strategifaget de ikke kjenner så godt fra før. Lasse B. Lien (dr.oecon.) er professor i strategi ved Norges Handelshøyskole og leder for Center for Strategy, Organization and Performance (S T O P) ved samme institusjon. Eirik Sjåholm Knudsen(ph.d.) er førsteamanuensis i strategi ved Norges Handelshøyskole og en av grunnleggerne av Center for Strategy, Organization and Performance (S T O P) ved samme institusjon. Tor Øyvind Baardsen er programdirektør for Norges Handelshøyskoles Executive MBA-program i strategisk ledelse, MASTRA. LES MINDRE Forlagets omtale Strategiboken tar utgangspunkt i to helt fundamentale spørsmål: Hvorfor har noen bedrifter suksess når andre ikke har det, og hvordan kan bedrifter bruke kunnskap om dette til å fatte bedre strategiske beslutninger? Strategiboken viser hvilke mekanismer som forklarer at prestasjonsforskjeller mellom bedrifter oppstår, hvorfor de i noen tilfeller opprettholdes, mens de i andre tilfeller raskt brytes ned, og, ikke minst, hvordan bedrifter kan bruke denne kunnskapen til å utforme strategier. En strategi utgjør en bedrifts «teori» om hvordan den skal oppnå suksess, og legger føringer på en rekke beslutninger, som hvilke produkter/tjenester bedriften skal levere, hvilke kunder den skal satse på, hvordan den skal vinne disse, hvordan den skal utføre aktivitetene for å vinne dem, og hvilke ressurser den må ha for å kunne gjøre dette. Strategiboken passer for studenter som skal ha en innføring i strategi, for næringslivsfolk som enten ønsker å friske opp igjen strategikunnskaper fra tidligere studier, eller som føler de trenger et påfyll når det kommer til forståelse av forretningsstrategi, og for akademikere som ønsker en innføring i deler av strategifaget de ikke kjenner så godt fra før. Lasse B. Lien (dr.oecon.) er professor i strategi ved Norges Handelshøyskole og leder for Center for Strategy, Organization and Performance (S T O P) ved samme institusjon. Eirik Sjåholm Knudsen(ph.d.) er førsteamanuensis i strategi ved Norges Handelshøyskole og en av grunnleggerne av Center for Strategy, Organization and Performance (S T O P) ved samme institusjon. Tor Øyvind Baardsen er programdirektør for Norges Handelshøyskoles Executive MBA-program i strategisk ledelse, MASTRA.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.