Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Strategisk analyse

Strategisk analyse

Strategisk analyse

Strategisk analyse (grunnlaget for praktisk strategiutvikling)

Forfatter Fagbokforl.

(Per R. Stokke - Forfatter)

Fagbokforl.

Levering 2-6 dager

369,- Nå 315,-

ISBN:

9788276741582

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

1996

Utgitt:

1996

Utgave:

1

Sider:

203

Vekt:

351 gr

Alder:

Voksen

Strategisk analyse
Fagbokforl.
9788276741582

Forlagets omtale:

Praktisk strategisk analyse er en omfattende prosess, som forutsetter god teoretisk forståelse, innhenting av store mengder relevant informasjon om bedriftens eksterne og interne forhold og evne til relativt abstrakt og objektiv evaluering av slik informasjon. Flere og flere bedrifter forsøker å LES MER utføre slike analyser på egen hånd, men forsøkene mislykkes dessverre ofte på grunn av manglende praktiske retningslinjer for gjennomføring av strategiske analyser, eller fordi seriøse analyser erstattes med løsrevne ideer og intuitive oppfatninger og meninger om bedriftens relasjoner til omgivelsene og til seg selv. Boken drøfter nærmere hvordan systematiske strategiske analyser kan anvendes som grunnlag for utvikling av forretningsstrategier for økt konkurranseevne. Boken er en håndbok i praktisk strategisk analyse. Den gir det nødvendige datamessige grunnlag for praktisk strategiutvikling, men analysen gir ikke svar på hvilke strategiske valg bedriften bør ha. Torger Reve er administrerende direktør ved Stiftelsen for samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og professor ved Norges Handelshøyskole. Per R. Stokke er spesialrådgiver i Statoils konsernstab for konsernstrategiutvikling. LES MINDRE Forlagets omtale Praktisk strategisk analyse er en omfattende prosess, som forutsetter god teoretisk forståelse, innhenting av store mengder relevant informasjon om bedriftens eksterne og interne forhold og evne til relativt abstrakt og objektiv evaluering av slik informasjon. Flere og flere bedrifter forsøker å utføre slike analyser på egen hånd, men forsøkene mislykkes dessverre ofte på grunn av manglende praktiske retningslinjer for gjennomføring av strategiske analyser, eller fordi seriøse analyser erstattes med løsrevne ideer og intuitive oppfatninger og meninger om bedriftens relasjoner til omgivelsene og til seg selv. Boken drøfter nærmere hvordan systematiske strategiske analyser kan anvendes som grunnlag for utvikling av forretningsstrategier for økt konkurranseevne. Boken er en håndbok i praktisk strategisk analyse. Den gir det nødvendige datamessige grunnlag for praktisk strategiutvikling, men analysen gir ikke svar på hvilke strategiske valg bedriften bør ha. Torger Reve er administrerende direktør ved Stiftelsen for samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og professor ved Norges Handelshøyskole. Per R. Stokke er spesialrådgiver i Statoils konsernstab for konsernstrategiutvikling.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.