Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Tjenestedominant logikk

    Tjenestedominant logikk

    Tjenestedominant logikk

    Tjenestedominant logikk (premisser, perspektiver, potensial)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Stephen L. Vargo - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    (Bjørnar Magnussen - Oversetter)

    Cappelen Damm akademisk

    Levering 2-6 dager

    439,- Nå 375,-

    ISBN:

    9788202436469

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    252

    Vekt:

    497 gr

    Alder:

    Voksen

    Tjenestedominant logikk
    Cappelen Damm akademisk
    9788202436469

    Forlagets omtale:

    I 2004 publiserte Stephen L. Vargo og Robert F. Lusch en banebrytende artikkel om hvordan verdiskapning bør forstås gjennom en «tjenestedominant (TD) logikk». Der beskriver de en overgang fra et varefokusert og bedriftsorientert syn til et tjenestefokusert og kundeorientert perspektiv. I denne LES MER etterlengtede boken presenterer forfatterne en grundig redegjørelse for prinsipper og anvendelse av TD-logikken. De beskriver et tydelig alternativ til det dominerende synet på den planstyrte, produksjonsorienterte og profittmaksimerende bedriften, gjennom å stille opp et solid rammeverk for organisasjonen basert på ti grunnleggende prinsipper. For bedrifter og organisasjoner har TD-logikken en betydning langt utover det rent markedsføringsmessige, og er uavhengig av bransje. Tjenestedominant logikk gir leseren en forståelse av hvorfor bytte av tjenester er den grunnleggende mekanismen i alle sosiale og økonomiske transaksjoner. Den er skrevet i en lett tilgjengelig stil og vil appellere til studenter, forskere og bedriftsledere. Tjenestedominant logikk er en oversettelse av Service-Dominant Logic (Cambridge University Press, 2014). Den norske utgaven har et forord skrevet av Bård Tronvoll, professor i markedsføring ved Høgskolen i Hedmark og Centrum för tjänsteforsking/Karlstads universitet. LES MINDRE Forlagets omtale I 2004 publiserte Stephen L. Vargo og Robert F. Lusch en banebrytende artikkel om hvordan verdiskapning bør forstås gjennom en «tjenestedominant (TD) logikk». Der beskriver de en overgang fra et varefokusert og bedriftsorientert syn til et tjenestefokusert og kundeorientert perspektiv. I denne etterlengtede boken presenterer forfatterne en grundig redegjørelse for prinsipper og anvendelse av TD-logikken. De beskriver et tydelig alternativ til det dominerende synet på den planstyrte, produksjonsorienterte og profittmaksimerende bedriften, gjennom å stille opp et solid rammeverk for organisasjonen basert på ti grunnleggende prinsipper. For bedrifter og organisasjoner har TD-logikken en betydning langt utover det rent markedsføringsmessige, og er uavhengig av bransje. Tjenestedominant logikk gir leseren en forståelse av hvorfor bytte av tjenester er den grunnleggende mekanismen i alle sosiale og økonomiske transaksjoner. Den er skrevet i en lett tilgjengelig stil og vil appellere til studenter, forskere og bedriftsledere. Tjenestedominant logikk er en oversettelse av Service-Dominant Logic (Cambridge University Press, 2014). Den norske utgaven har et forord skrevet av Bård Tronvoll, professor i markedsføring ved Høgskolen i Hedmark og Centrum för tjänsteforsking/Karlstads universitet.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.