Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Organisasjon, ledelse, administrasjon Trendenes tyranni

    Trendenes tyranni

    Trendenes tyranni

    Trendenes tyranni (produksjon og arbeid i et nytt århundre)

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788276746709

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2000

    Utgitt:

    2000

    Utgave:

    1

    Sider:

    250

    Vekt:

    378 gr

    Alder:

    Voksen

    Trendenes tyranni
    Fagbokforl.
    9788276746709

    Forlagets omtale:

    Denne boken handler om trender og moter. Ikke trender og moter i forhold til klær, interiør, musikk eller kunst, men på feltet produksjon, organisasjon og ledelse. Bedrifter opplever i stadig økende grad krav om å være "først med det siste". På 1980-tallet skulle man innføre kvalitetssystemer, så LES MER måtte varelageret reduseres, så kom økonomisystemet i fokus, deretter spørsmålet om man hadde en "lærende" bedriftskultur, og så skulle alt prosessorienteres. Dette motehysteriet skaper et marked. Hvem kan hjelpe bedriften med å finne riktig kolleksjon, velge riktige klær, tilpasse garderoben underveis? Konsulenter har lenge levd i et vekstmarked. Noen lager nye moter. Designerne og motekongene - næringslivets motstykke til Armani, Gucci og Calvin Klein - er professorer og konsulenter lokalisert omkring Boston på USAs østkyst. På samme måte som Paris og Milano er sentrale byer når man skal studere nye kleskolleksjoner, er Boston stedet for å studere nye ledelseskolleksjoner. Denne boken gir en grundig gjennomgang av motene på 1980- og 90-tallet, den viser hva som kreves for å bli en bestselger, og hvilke drivkrefter som fungerer i dette markedet. Samtidig gjøres flere analyser av hva som skjer når norske bedrifter innfører trendene. Bokens mål er å gi leseren en oversikt, en kritisk distanse og et begrepsapparat til å navigere i jungelen av stadig nye trender. Monica Rolfsen er sivilingeniør og ph.d. fra Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse ved NTNU. Hun jobber som professor og instituttleder ved samme institutt og var prosjektleder for forskningsprosjektet Lean Operations. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken handler om trender og moter. Ikke trender og moter i forhold til klær, interiør, musikk eller kunst, men på feltet produksjon, organisasjon og ledelse. Bedrifter opplever i stadig økende grad krav om å være "først med det siste". På 1980-tallet skulle man innføre kvalitetssystemer, så måtte varelageret reduseres, så kom økonomisystemet i fokus, deretter spørsmålet om man hadde en "lærende" bedriftskultur, og så skulle alt prosessorienteres. Dette motehysteriet skaper et marked. Hvem kan hjelpe bedriften med å finne riktig kolleksjon, velge riktige klær, tilpasse garderoben underveis? Konsulenter har lenge levd i et vekstmarked. Noen lager nye moter. Designerne og motekongene - næringslivets motstykke til Armani, Gucci og Calvin Klein - er professorer og konsulenter lokalisert omkring Boston på USAs østkyst. På samme måte som Paris og Milano er sentrale byer når man skal studere nye kleskolleksjoner, er Boston stedet for å studere nye ledelseskolleksjoner. Denne boken gir en grundig gjennomgang av motene på 1980- og 90-tallet, den viser hva som kreves for å bli en bestselger, og hvilke drivkrefter som fungerer i dette markedet. Samtidig gjøres flere analyser av hva som skjer når norske bedrifter innfører trendene. Bokens mål er å gi leseren en oversikt, en kritisk distanse og et begrepsapparat til å navigere i jungelen av stadig nye trender. Monica Rolfsen er sivilingeniør og ph.d. fra Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse ved NTNU. Hun jobber som professor og instituttleder ved samme institutt og var prosjektleder for forskningsprosjektet Lean Operations.