Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    101 digitale grep

    101 digitale grep

    101 digitale grep (en didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse)

    Forfatter Fagbokforlaget

    (Kåre Kverndokken - Redaktør)

    Fagbokforlaget

    (Mette Moe - Redaktør)

    Fagbokforlaget

    (Henriette Hogga Siljan - Redaktør)

    Fagbokforlaget

    På lager - sendes nå( 1 stk. )

    429,-

    ISBN:

    9788245034202

    Forlag:

    Fagbokforlaget

    Trykkeår:

    2020

    Utgitt:

    2020

    Utgave:

    2

    Sider:

    383

    Vekt:

    828 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    101-serien

    101 digitale grep
    Fagbokforlaget
    9788245034202

    Forlagets omtale:

    Hva vil det si at en lærer har profesjonsfaglig digital kompetanse? Hva skiller digitale ferdigheter fra andre grunnleggende ferdigheter? Hvilken rolle kan digitale ressurser spille for elevenes refleksjon og dybdelæring? Dette er noen av spørsmålene som diskuteres i bokas første del. Her kan du LES MER også lese om hvordan digitale læringsressurser kan berike didaktikken og øke læringsutbyttet, skrive- og leseopplæring i det digitale klasserommet og omvendt undervisning. Videre tematiseres utfordringer knyttet til digitalisering av skolen, og hvordan kildekritikk blir viktigere jo flere digitale tekster elevene møter. Mens første del av boka består av vitenskapelige, fagfellevurderte artikler, inneholder den andre delen 101 digitale grep. Her bindes teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. De praktiske oppleggene gir et rikt og variert repertoar som læreren kan benytte i undervisningen. Her fins en rekke grep som er fagovergripende, men også mange grep som retter seg mot enkeltfag som norsk, matematikk, naturfag, musikk og samfunnsfag. I bokas appendiks finner du en oversikt over mer enn sytti digitale læringsressurser. 101 digitale grep bidrar med ny forskning på feltet digital didaktikk. Bokas målgrupper er forskere, lærerutdannere, lærere og studenter. Boka er en skattkiste for alle som skal jobbe med digital didaktikk i hele det 13-årige skoleløpet. 2. utgave av boka er oppdatert i tråd med Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020 (LK20). Andre bøker i 101-serien: 101 måter å lese leseleksa på (2012) 101 skrivegrep (2014) 101 måter å fremme muntlige ferdigheter på (2016) 101 litteraturdidaktiske grep (2018) 101 måter å aktivisere elever i matematikk (2019) 101 Ways to Work with Communicative Skills (2019) LES MINDRE Forlagets omtale Hva vil det si at en lærer har profesjonsfaglig digital kompetanse? Hva skiller digitale ferdigheter fra andre grunnleggende ferdigheter? Hvilken rolle kan digitale ressurser spille for elevenes refleksjon og dybdelæring? Dette er noen av spørsmålene som diskuteres i bokas første del. Her kan du også lese om hvordan digitale læringsressurser kan berike didaktikken og øke læringsutbyttet, skrive- og leseopplæring i det digitale klasserommet og omvendt undervisning. Videre tematiseres utfordringer knyttet til digitalisering av skolen, og hvordan kildekritikk blir viktigere jo flere digitale tekster elevene møter. Mens første del av boka består av vitenskapelige, fagfellevurderte artikler, inneholder den andre delen 101 digitale grep. Her bindes teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. De praktiske oppleggene gir et rikt og variert repertoar som læreren kan benytte i undervisningen. Her fins en rekke grep som er fagovergripende, men også mange grep som retter seg mot enkeltfag som norsk, matematikk, naturfag, musikk og samfunnsfag. I bokas appendiks finner du en oversikt over mer enn sytti digitale læringsressurser. 101 digitale grep bidrar med ny forskning på feltet digital didaktikk. Bokas målgrupper er forskere, lærerutdannere, lærere og studenter. Boka er en skattkiste for alle som skal jobbe med digital didaktikk i hele det 13-årige skoleløpet. 2. utgave av boka er oppdatert i tråd med Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020 (LK20). Andre bøker i 101-serien: 101 måter å lese leseleksa på (2012) 101 skrivegrep (2014) 101 måter å fremme muntlige ferdigheter på (2016) 101 litteraturdidaktiske grep (2018) 101 måter å aktivisere elever i matematikk (2019) 101 Ways to Work with Communicative Skills (2019)

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.