Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Ledelse av skoleutvikling

    Ledelse av skoleutvikling

    Ledelse av skoleutvikling

    Forfatter Universitetsforlaget

    Forventes i salg 09.10.2020

    379,- Nå 322,-

    ISBN:

    9788215022406

    Forlag:

    Universitetsforlaget

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    167

    Vekt:

    277 gr

    Alder:

    Voksen

    Ledelse av skoleutvikling
    Universitetsforlaget
    9788215022406

    Forlagets omtale:

    Ledelse i skolen kjennetegnes av en tett samhandling mellom skoleledere og de som skal ledes. Marit Aas sentrale budskap er at det beste utgangspunktet er å stille de gode og riktige spørsmålene enn å lete etter oppskriften. Samtaler, spenninger og samarbeid står sentralt. Sentrale LES MER lederutfordringer som blir berørt er: Hva sier forskningen om ledelse av skoleutvikling? Hva innebærer en aktivitetsteoretisk forståelsesramme? Hvordan skapes ekspansiv læring i skolen? Hvilke spenninger oppstår i implementering av ny praksis? Hvordan kan vi forstå spenningene i implementeringen av et skolesystem for kartlegging/testing? Hvordan kan spenninger bli en drivkraft i ledelse av skoleutvikling? Boka henvender seg til skoleledere på skolenivå, til skoleeiere, til studenter i skolelederprogrammer og andre som er interessert i skoleutvikling. Marit Aas er førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. LES MINDRE Forlagets omtale Ledelse i skolen kjennetegnes av en tett samhandling mellom skoleledere og de som skal ledes. Marit Aas sentrale budskap er at det beste utgangspunktet er å stille de gode og riktige spørsmålene enn å lete etter oppskriften. Samtaler, spenninger og samarbeid står sentralt. Sentrale lederutfordringer som blir berørt er: Hva sier forskningen om ledelse av skoleutvikling? Hva innebærer en aktivitetsteoretisk forståelsesramme? Hvordan skapes ekspansiv læring i skolen? Hvilke spenninger oppstår i implementering av ny praksis? Hvordan kan vi forstå spenningene i implementeringen av et skolesystem for kartlegging/testing? Hvordan kan spenninger bli en drivkraft i ledelse av skoleutvikling? Boka henvender seg til skoleledere på skolenivå, til skoleeiere, til studenter i skolelederprogrammer og andre som er interessert i skoleutvikling. Marit Aas er førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.