Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Ledelse innenfra

    Ledelse innenfra

    Ledelse innenfra

    Forfatter Fagbokforlaget

    (Nils Ole Nilsen - Redaktør)

    Fagbokforlaget

    (Siw Skrøvset - Redaktør)

    Fagbokforlaget

    Forventes i salg 10.10.2020

    529,-

    ISBN:

    9788245034349

    Forlag:

    Fagbokforlaget

    Trykkeår:

    2020

    Utgitt:

    2020

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Ledelse innenfra
    Fagbokforlaget
    9788245034349

    Forlagets omtale:

    Denne boka er skrevet ut fra to viktige motiver. Det ene er ønsket om å bidra til en grunnleggende debatt om hvilke verdier, premisser og perspektiver som er særlig betydningsfulle for skoleledelse. Det andre er lysten til å bidra med berikende kunnskapstekster til den nasjonale rektorutdanningen LES MER og skolefeltet for øvrig om disse verdiene, premissene og perspektivene. Et av disse perspektivene er å se på ledelse som noe relasjonelt. Relasjonell ledelse kan ikke utføres fra distanse eller med et utenfra-perspektiv. Det må gjøres en jobb innenfra. I denne boka retter vi derfor søkelyset mot hvordan slik ledelse, ledelse innenfra, kan skje i praksis. 14 kapitler, skrevet av sentrale personer innenfor norsk skolelederutdanning, gir innsikt og interessante perspektiver på ledelse av skolens indre liv. Vi håper at skoleledere som er opptatt av ledelsens betydning for barn og voksnes læring i skolen, kan ha nytte av denne bokas mange innganger til ledelse innenfra. Antologiens forfattere, Morten Brattvoll, Erlend Dehlin, Morten Einar Edvardsen, Anne Berit Emstad, Gunnar Engvik, Kristian Firing, Kjell Atle Halvorsen, Trond Lekang, Mette Meidell, Nils Gjermund Næss, Kristin Norum Skoglund, Åse Slettbakk, Cecilie Skaalvik og Kirsten Foshaug Vennebo, har alle arbeidet eller arbeider med den nasjonale rektorutdanningen. Carl F. Dons, Nils Ole Nilsen og Siw Skrøvset har vært bokas redaktører. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka er skrevet ut fra to viktige motiver. Det ene er ønsket om å bidra til en grunnleggende debatt om hvilke verdier, premisser og perspektiver som er særlig betydningsfulle for skoleledelse. Det andre er lysten til å bidra med berikende kunnskapstekster til den nasjonale rektorutdanningen og skolefeltet for øvrig om disse verdiene, premissene og perspektivene. Et av disse perspektivene er å se på ledelse som noe relasjonelt. Relasjonell ledelse kan ikke utføres fra distanse eller med et utenfra-perspektiv. Det må gjøres en jobb innenfra. I denne boka retter vi derfor søkelyset mot hvordan slik ledelse, ledelse innenfra, kan skje i praksis. 14 kapitler, skrevet av sentrale personer innenfor norsk skolelederutdanning, gir innsikt og interessante perspektiver på ledelse av skolens indre liv. Vi håper at skoleledere som er opptatt av ledelsens betydning for barn og voksnes læring i skolen, kan ha nytte av denne bokas mange innganger til ledelse innenfra. Antologiens forfattere, Morten Brattvoll, Erlend Dehlin, Morten Einar Edvardsen, Anne Berit Emstad, Gunnar Engvik, Kristian Firing, Kjell Atle Halvorsen, Trond Lekang, Mette Meidell, Nils Gjermund Næss, Kristin Norum Skoglund, Åse Slettbakk, Cecilie Skaalvik og Kirsten Foshaug Vennebo, har alle arbeidet eller arbeider med den nasjonale rektorutdanningen. Carl F. Dons, Nils Ole Nilsen og Siw Skrøvset har vært bokas redaktører.

    Emner: Skolen Ledelse

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.