Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Spesialpedagogikk Psykososialt læringsmiljø

    Psykososialt læringsmiljø

    Psykososialt læringsmiljø

    Psykososialt læringsmiljø (inkluderende skolemiljø)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Jorun Buli-Holmberg - Redaktør)

    Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå( 7 stk. )

    299,-

    ISBN:

    9788202598136

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Sider:

    143

    Vekt:

    226 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Inkluderende skolemiljø

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Psykososialt læringsmiljø
    Cappelen Damm akademisk
    9788202598136

    Forlagets omtale:

    I denne boken legges det vekt på det psykososiale miljøet, som er et svært aktuelt begrep i skolepolitikken. Kapitlene kretser rundt opplæringslovens kapittel 9A, som sier at skolen aktivt og systematisk skal jobbe for å fremme et godt psykososialt skolemiljø, der den enkelte elev kan oppleve LES MER trygghet og sosial tilhørighet. Fem ulike perspektiver ved psykososialt miljø drøftes gjennom følgende spørsmål: Hva er psykososialt miljø og hvordan blir begrepet tatt i bruk i ulike styringsdokumenter? Hvordan opplever elever seg selv i relasjon til jevnaldrende og hvordan kan lærere bistå elevene i deres psykososiale utvikling? Hva kan vi lære av fortellinger fra minoritetsspråklige elever, der fortellingene er analysert ut fra teorier om inkludering og marginalisering? Hva er betydningen av lærerstøtte når elever har vært utsatt for mobbing? Hvordan kan læreren tilrettelegge for et godt psykososialt miljø? Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer. LES MINDRE Forlagets omtale I denne boken legges det vekt på det psykososiale miljøet, som er et svært aktuelt begrep i skolepolitikken. Kapitlene kretser rundt opplæringslovens kapittel 9A, som sier at skolen aktivt og systematisk skal jobbe for å fremme et godt psykososialt skolemiljø, der den enkelte elev kan oppleve trygghet og sosial tilhørighet. Fem ulike perspektiver ved psykososialt miljø drøftes gjennom følgende spørsmål: Hva er psykososialt miljø og hvordan blir begrepet tatt i bruk i ulike styringsdokumenter? Hvordan opplever elever seg selv i relasjon til jevnaldrende og hvordan kan lærere bistå elevene i deres psykososiale utvikling? Hva kan vi lære av fortellinger fra minoritetsspråklige elever, der fortellingene er analysert ut fra teorier om inkludering og marginalisering? Hva er betydningen av lærerstøtte når elever har vært utsatt for mobbing? Hvordan kan læreren tilrettelegge for et godt psykososialt miljø? Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.