Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Tilpasset opplæring

    Tilpasset opplæring

    Tilpasset opplæring

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Peder Haug - Redaktør)

    Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå( 2 stk. )

    319,-

    ISBN:

    9788202665869

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2020

    Utgitt:

    2020

    Utgave:

    1

    Sider:

    151

    Vekt:

    239 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Inkluderende skolemiljø

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Tilpasset opplæring
    Cappelen Damm akademisk
    9788202665869

    Forlagets omtale:

    I denne boken klargjør forfatterne betydningen av begrepet og prinsippet tilpasset opplæring. I tillegg gir boken et bidrag til hvordan ansvaret for tilpasset opplæring kan forstås, og hvordan begrepet er erfart i en praktisk sammenheng. Fem ulike perspektiver ved tilpasset opplæring drøftes LES MER gjennom følgende spørsmål: Hvordan kan prinsippet tilpasset opplæring forstås og tas i bruk i skolen? Hvordan kan profesjonsfellesskapet arbeide for å fremme en tilpasset opplæring? Hvordan erfarer elever med stort læringspotensial at opplæringen er tilpasset? Hvordan fremme en tilpasset opplæring for flerspråklige elever? Hvordan lede en tilpasset leseopplæring? Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer. LES MINDRE Forlagets omtale I denne boken klargjør forfatterne betydningen av begrepet og prinsippet tilpasset opplæring. I tillegg gir boken et bidrag til hvordan ansvaret for tilpasset opplæring kan forstås, og hvordan begrepet er erfart i en praktisk sammenheng. Fem ulike perspektiver ved tilpasset opplæring drøftes gjennom følgende spørsmål: Hvordan kan prinsippet tilpasset opplæring forstås og tas i bruk i skolen? Hvordan kan profesjonsfellesskapet arbeide for å fremme en tilpasset opplæring? Hvordan erfarer elever med stort læringspotensial at opplæringen er tilpasset? Hvordan fremme en tilpasset opplæring for flerspråklige elever? Hvordan lede en tilpasset leseopplæring? Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.