Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Mellom ordene

    Mellom ordene

    Mellom ordene

    Mellom ordene (kommunikasjon i profesjonell praksis)

    Forfatter Gyldendal

    (Inger Ulleberg - Forfatter)

    Gyldendal

    (David Keeping - Illustratør)

    Gyldendal

    På lager - sendes nå( 5 stk. )

    450,-

    ISBN:

    9788205513532

    Forlag:

    Gyldendal

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    2

    Sider:

    438

    Vekt:

    932 gr

    Alder:

    Voksen

    Mellom ordene
    Gyldendal
    9788205513532

    Forlagets omtale:

    Hvordan kan vi forstå kommunikasjon mellom mennesker? Kan kunnskap om kommunikasjon bidra til å forbedre profesjonell praksis? Kan slik kunnskap bidra til å endre fastlåste situasjoner og se nye muligheter? Det finnes mange forskjellige profesjoner med ulike oppgaver i helse- og sosialfeltet LES MER og i pedagogisk virksomhet. En fellesnevner er at de yter profesjonelle tjenester samfunnet behøver. Kvalifiserte profesjonsutøvere utvikler gode relasjoner og snakker med mennesker på gode og hjelpsomme måter. I det profesjonelle arbeidet står samtalen sentralt; samtaler med brukere, klienter og pasienter, samtaler med barn og deres foresatte og samtaler mellom fagfolk og kollegaer. Del 1 introduserer et grunnleggende relasjons- og kommunikasjonsperspektiv. Del 2 fordyper seg i systemisk kommunikasjonsteori og går i dybden på begreper utviklet av Gregory Bateson. Del 3 introduserer flere teorier for profesjonell praksis, dialog, anerkjennelse og interkulturell kommunikasjon. Del 4 omfatter mer praktiske perspektiver på kommunikasjon i profesjonell praksis. Del 5 viser til et kart over kommunikasjonsteorier og handler også om profesjonell utvikling. Forfatterne henvender seg direkte til leseren og inviterer til egne refleksjoner underveis i lesingen. Boken retter seg i første rekke til grunnutdanning av de store gruppene profesjonsutøvere; sosionom og barnevernspedagog, vernepleier og sykepleier, lærer og barnehagelærer, men er også aktuell for andre utdanninger innenfor profesjonsfeltet. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan kan vi forstå kommunikasjon mellom mennesker? Kan kunnskap om kommunikasjon bidra til å forbedre profesjonell praksis? Kan slik kunnskap bidra til å endre fastlåste situasjoner og se nye muligheter? Det finnes mange forskjellige profesjoner med ulike oppgaver i helse- og sosialfeltet og i pedagogisk virksomhet. En fellesnevner er at de yter profesjonelle tjenester samfunnet behøver. Kvalifiserte profesjonsutøvere utvikler gode relasjoner og snakker med mennesker på gode og hjelpsomme måter. I det profesjonelle arbeidet står samtalen sentralt; samtaler med brukere, klienter og pasienter, samtaler med barn og deres foresatte og samtaler mellom fagfolk og kollegaer. Del 1 introduserer et grunnleggende relasjons- og kommunikasjonsperspektiv. Del 2 fordyper seg i systemisk kommunikasjonsteori og går i dybden på begreper utviklet av Gregory Bateson. Del 3 introduserer flere teorier for profesjonell praksis, dialog, anerkjennelse og interkulturell kommunikasjon. Del 4 omfatter mer praktiske perspektiver på kommunikasjon i profesjonell praksis. Del 5 viser til et kart over kommunikasjonsteorier og handler også om profesjonell utvikling. Forfatterne henvender seg direkte til leseren og inviterer til egne refleksjoner underveis i lesingen. Boken retter seg i første rekke til grunnutdanning av de store gruppene profesjonsutøvere; sosionom og barnevernspedagog, vernepleier og sykepleier, lærer og barnehagelærer, men er også aktuell for andre utdanninger innenfor profesjonsfeltet.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.