Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Pedagogikk i sykepleiepraksis

Pedagogikk i sykepleiepraksis

Pedagogikk i sykepleiepraksis

Pedagogikk i sykepleiepraksis

Forfatter Fagbokforl.

På lager - sendes nå ( 5 stk. )

489,- Nå 401,-

ISBN:

9788245006704

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2008

Utgitt:

2008

Utgave:

2

Sider:

294

Vekt:

580 gr

Alder:

Voksen

Pedagogikk i sykepleiepraksis
Fagbokforl.
9788245006704

Forlagets omtale:

De nye helselovene (lov om pasientrettigheter og lov om helsepersonell, 2001) og utviklingen i informasjonsteknologien gjør sykepleierens pedagogiske funksjon enda viktigere enn tidligere. Pasienters rett til informasjon og medvirkning, behovet for utvikling av pasientkompetanse samt de store LES MER mulighetene for informasjon gjennom internett stiller store krav til sykepleierens pedagogiske kompetanse. Denne reviderte utgaven av boken vektlegger brukermedvirkning og pasientens kompetanse som ekspert på seg selv. Utviklingen med større vektlegging på hjembaserte tjenester fører også til at sykepleieren får et veiledningsansvar overfor medarbeidere. Sykepleierens pedagogiske funksjon berører pasienter, pårørende, studenter og kolleger. Veiledning og undervisning er de to viktigste pedagogiske metodene i boken, som også er praktisk rettet og gir en rekke eksempler. Boken er skrevet for sykepleierstudenter i bachelor- og videreutdanning, sykepleiere, helsesøstre og jordmødre. Sidsel Tveiten er førsteamanuensis ved Høgskolen i Akershus med doktorgrad i brukerveiledning. Hun har lang veiledningserfaring, har undervist om temaet en rekke steder i landet og i Norden for øvrig, og hun har skrevet flere lærebøker. Andre utgivelser: Veiledning mer enn ord 2. utgave 2002 I denne boken gir forfatteren en grundig redegjørelse for veiledningsbegrepet og i siste del beskrives og vektlegges praktiske innfallsvinkler. Boken kommer i revidert utgave høsten 2008. Den vet best hvor skoen trykker Om veiledning i empowermentprosessen 2007 I god brukermedvirkning anerkjenner vi brukerens kompetanse og greier å gjøre nytte av den: Den vet best hvor skoen trykker som har den på. Utfordringen er å få kunnskap om brukerens kompetanse. Hva når den ikke samsvarer med fagpersonens? Veiledning er et viktig middel i empowermentprosessen og innebærer at veilederen samhandler med brukeren. Boken er delvis basert på forfatterens egen forskning om veiledning av brukere, og den gir mange praktiske eksemp... LES MINDRE Forlagets omtale De nye helselovene (lov om pasientrettigheter og lov om helsepersonell, 2001) og utviklingen i informasjonsteknologien gjør sykepleierens pedagogiske funksjon enda viktigere enn tidligere. Pasienters rett til informasjon og medvirkning, behovet for utvikling av pasientkompetanse samt de store mulighetene for informasjon gjennom internett stiller store krav til sykepleierens pedagogiske kompetanse. Denne reviderte utgaven av boken vektlegger brukermedvirkning og pasientens kompetanse som ekspert på seg selv. Utviklingen med større vektlegging på hjembaserte tjenester fører også til at sykepleieren får et veiledningsansvar overfor medarbeidere. Sykepleierens pedagogiske funksjon berører pasienter, pårørende, studenter og kolleger. Veiledning og undervisning er de to viktigste pedagogiske metodene i boken, som også er praktisk rettet og gir en rekke eksempler. Boken er skrevet for sykepleierstudenter i bachelor- og videreutdanning, sykepleiere, helsesøstre og jordmødre. Sidsel Tveiten er førsteamanuensis ved Høgskolen i Akershus med doktorgrad i brukerveiledning. Hun har lang veiledningserfaring, har undervist om temaet en rekke steder i landet og i Norden for øvrig, og hun har skrevet flere lærebøker. Andre utgivelser: Veiledning mer enn ord 2. utgave 2002 I denne boken gir forfatteren en grundig redegjørelse for veiledningsbegrepet og i siste del beskrives og vektlegges praktiske innfallsvinkler. Boken kommer i revidert utgave høsten 2008. Den vet best hvor skoen trykker Om veiledning i empowermentprosessen 2007 I god brukermedvirkning anerkjenner vi brukerens kompetanse og greier å gjøre nytte av den: Den vet best hvor skoen trykker som har den på. Utfordringen er å få kunnskap om brukerens kompetanse. Hva når den ikke samsvarer med fagpersonens? Veiledning er et viktig middel i empowermentprosessen og innebærer at veilederen samhandler med brukeren. Boken er delvis basert på forfatterens egen forskning om veiledning av brukere, og den gir mange praktiske eksemp...

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.