Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Å skrive for skjermen

    Å skrive for skjermen

    Å skrive for skjermen

    Å skrive for skjermen (en innføring i nettjournalistikk)

    Forfatter IJ-forl.

    Levering 2-6 dager

    279,- Nå 241,-

    ISBN:

    9788271472375

    Forlag:

    IJ-forl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2002

    Utgave:

    1

    Sider:

    118

    Vekt:

    220 gr

    Alder:

    Voksen

    Å skrive for skjermen
    IJ-forl.
    9788271472375

    Forlagets omtale:

    På nettet kan tekst og bilder blandes med lyd og video. Ulike biter med informasjon kan koples sammen og organiseres på nye måter. Og store informasjonsmengder kan ordnes i databaser og tilbys leseren som valgmuligheter. Det betyr at betingelsene for å formidle nyheter og annet innhold, er helt LES MER annerledes på nettet enn de er i de gamle og velkjente mediene. I Å skrive for skjermen gjennomgår Martin Engebretsen på en enkel og praktisk måte hvilke konsekvenser disse medieendringene har for den som skriver for skjermen. Alle fasene i den digitale skriveprosessen behandles, fra idéfasen til den visuelle presentasjonen. Utgangspunkt tas i nyhetssjangeren, og både dagens og morgendagens nettnyheter beskrives og diskuteres. Boka egner seg imidlertid for alle som er interessert i skjermbasert formidling. LES MINDRE Forlagets omtale På nettet kan tekst og bilder blandes med lyd og video. Ulike biter med informasjon kan koples sammen og organiseres på nye måter. Og store informasjonsmengder kan ordnes i databaser og tilbys leseren som valgmuligheter. Det betyr at betingelsene for å formidle nyheter og annet innhold, er helt annerledes på nettet enn de er i de gamle og velkjente mediene. I Å skrive for skjermen gjennomgår Martin Engebretsen på en enkel og praktisk måte hvilke konsekvenser disse medieendringene har for den som skriver for skjermen. Alle fasene i den digitale skriveprosessen behandles, fra idéfasen til den visuelle presentasjonen. Utgangspunkt tas i nyhetssjangeren, og både dagens og morgendagens nettnyheter beskrives og diskuteres. Boka egner seg imidlertid for alle som er interessert i skjermbasert formidling.