Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Å være på nett

    Å være på nett

    Å være på nett

    Å være på nett (kommunikasjon, identitets- og kompetanseutvikling med digitale medier)

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    429,- Nå 371,-

    ISBN:

    9788202278953

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    295

    Vekt:

    556 gr

    Alder:

    Voksen

    Å være på nett
    Cappelen akademisk
    9788202278953

    Forlagets omtale:

    Det har alltid vært viktig "å være på nett", men i høyteknologiske samfunn har dette blitt langt mer komplisert enn tidligere. Ved hjelp av datamaskiner og mobiltelefoner, satellitt- og kabelsystemer er vi i økende grad forbundet med hverandre i lokale, nasjonale og globale nettverk. Forfatterne LES MER har studert noen av de kommunikasjonsnettverkene som har oppstått i den siste tiårsperioden. I bokens 13 kapitler drøfter de den kommunikasjonen som foregår i de nye nettverkene, og hvilken literacy eller kompetanse deltakerne utvikler. Analysene fokuserer på tre sektorer av samfunnslivet. Den første delen - om skole og fritid - viser hvordan de unge prøver ut sin identitet og utvikler literacy når de er på nett. Forfatterne diskuterer blant annet om skolen bør vise større åpenhet for den uformelle læringen som foregår i elevenes fritidsaktiviteter. I den andre delen - om det sivile samfunnet - analyserer de kommunikasjonen i de politiske nettverkene Oslo Byforum, Indymedia og Attac, og drøfter hvorvidt nettverkene representerer en utvidelse og fornyelse av den offentlige samtalen. Den tredje delen - om arbeidslivet - viser hvordan den digitale teknologien gir rom for nye kommunikasjons- og samarbeidsformer, men også konflikter i bedriftene. Forskningsprosjektet Literacy og konvergerende medier Les mer om boka LES MINDRE Forlagets omtale Det har alltid vært viktig "å være på nett", men i høyteknologiske samfunn har dette blitt langt mer komplisert enn tidligere. Ved hjelp av datamaskiner og mobiltelefoner, satellitt- og kabelsystemer er vi i økende grad forbundet med hverandre i lokale, nasjonale og globale nettverk. Forfatterne har studert noen av de kommunikasjonsnettverkene som har oppstått i den siste tiårsperioden. I bokens 13 kapitler drøfter de den kommunikasjonen som foregår i de nye nettverkene, og hvilken literacy eller kompetanse deltakerne utvikler. Analysene fokuserer på tre sektorer av samfunnslivet. Den første delen - om skole og fritid - viser hvordan de unge prøver ut sin identitet og utvikler literacy når de er på nett. Forfatterne diskuterer blant annet om skolen bør vise større åpenhet for den uformelle læringen som foregår i elevenes fritidsaktiviteter. I den andre delen - om det sivile samfunnet - analyserer de kommunikasjonen i de politiske nettverkene Oslo Byforum, Indymedia og Attac, og drøfter hvorvidt nettverkene representerer en utvidelse og fornyelse av den offentlige samtalen. Den tredje delen - om arbeidslivet - viser hvordan den digitale teknologien gir rom for nye kommunikasjons- og samarbeidsformer, men også konflikter i bedriftene. Forskningsprosjektet Literacy og konvergerende medier Les mer om boka