Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Alltid foran skjermen

    Alltid foran skjermen

    Alltid foran skjermen

    Alltid foran skjermen (Dagbladet og det digitale skiftet)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Christine Myrvang - Forfatter)

    Universitetsforl.

    Levering 2-6 dager

    549,-

    ISBN:

    9788215031453

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Sider:

    442

    Vekt:

    1638 gr

    Alder:

    Voksen

    Alltid foran skjermen
    Universitetsforl.
    9788215031453

    Forlagets omtale:

    Hvordan finner en tradisjonsrik kulturavis meninga med livet under en teknologisk og økonomisk revolusjon? Dagbladets kulturradikale identitet har blitt utfordret gjennom framveksten av datateknologi, internett og skjerpede krav til inntjening. På reisen fra papir til skjerm har avisa vært LES MER eksperimentell og i front: «Alltid foran», som Dagbladets gamle slagord lød. Men nedbemanninger og usikre framtidsutsikter har preget aviskollektivet. I dag er avisa en «merkevare», eid av et ukebladkonsern. Det digitale skiftet har endret mediehverdagen. Vi er alle berørt av den nye oppmerksomhetsøkonomien, der mediene kniver om vår skjermtid. For Dagbladet har det vært en kamp for livet. Alltid foran skjermen er historien om den kranglevorne og frihetselskende avisa som nektet å dø. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan finner en tradisjonsrik kulturavis meninga med livet under en teknologisk og økonomisk revolusjon? Dagbladets kulturradikale identitet har blitt utfordret gjennom framveksten av datateknologi, internett og skjerpede krav til inntjening. På reisen fra papir til skjerm har avisa vært eksperimentell og i front: «Alltid foran», som Dagbladets gamle slagord lød. Men nedbemanninger og usikre framtidsutsikter har preget aviskollektivet. I dag er avisa en «merkevare», eid av et ukebladkonsern. Det digitale skiftet har endret mediehverdagen. Vi er alle berørt av den nye oppmerksomhetsøkonomien, der mediene kniver om vår skjermtid. For Dagbladet har det vært en kamp for livet. Alltid foran skjermen er historien om den kranglevorne og frihetselskende avisa som nektet å dø.

    Emner: Aviser

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.