Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Sosiologi Forbruk

    Forbruk

    Forbruk

    Forbruk (Lyst, makt, iscenesettelse eller mening?)

    Forfatter Cappelen akademisk

    (Thor Øivind Jensen - Forfatter)

    Cappelen akademisk

    (Frode Nyeng - Forfatter)

    Cappelen akademisk

    (Karl-Fredrik Tangen - Forfatter)

    Cappelen akademisk

    Levering 2-6 dager

    539,- Nå 466,-

    ISBN:

    9788202234188

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2004

    Utgave:

    1

    Sider:

    338

    Vekt:

    521 gr

    Alder:

    Voksen

    Forbruk
    Cappelen akademisk
    9788202234188

    Haugenboks omtale:

    Boka gir et samfunnsmessig innblikk i forbruk og livsstil. Den gir deg innsyn i sentrale forbrukersosiologiske begreper, teorier og forskning, samt innblikk i debatten om forbrukerens karakter og rolle i samfunnsutviklinga. Den viser hvordan kultur, livsstil, symboler, roller, lagdeling, makt og pol LES MER itikk gjør ditt forbruk til meningsskapende aktiviteter. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka gir et samfunnsmessig innblikk i forbruk og livsstil. Den gir deg innsyn i sentrale forbrukersosiologiske begreper, teorier og forskning, samt innblikk i debatten om forbrukerens karakter og rolle i samfunnsutviklinga. Den viser hvordan kultur, livsstil, symboler, roller, lagdeling, makt og politikk gjør ditt forbruk til meningsskapende aktiviteter. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Denne boken gir deg en bred samfunnsmessig innsikt i forbruk og livsstil. Du får innsyn i sentrale forbrukersosiologiske begreper, teorier og forskning samt innblikk i den viktige, faglige debatten om forbrukerens karakter og rolle i samfunnsutviklingen. Du vil lære hvordan kultur, livsstil, LES MER symboler, roller, lagdeling, makt og politikk gjør ditt forbruk til meningsskapende aktiviteter. Både klassikerne og de nye bidragene nasjonalt og internasjonalt er berørt, og det trekkes på filosofi, sosiologi, statsvitenskap og den alminnelige samfunnsdebatten.I boken møter du fire aktuelle fagfolk, kjent fra akademia og bransjen og fra publikasjoner og medieutspill nettopp om forbruk og marked. De utfordrer hverandre, og deg, med sine svært ulike bilder av forbruk og forbrukeren. Forfatterne har spisset sine perspektiver for å understreke at det er en viktig debatt der ulike syn står mot hverandre, og der det ikke finnes en klassisk etablert fasit. Dermed kommer forskjellene fram, og boken blir engasjerende å lese. Bokens styrke er at den utvikler kunsten å lese og forstå forbruk og livsstil. Den utfordrer den etablerte forestillingen som sier at forbruk best kan forstås ut fra psykologiske betraktningsmåter. Med andre ord: Dette er en bok for markedsførere, lærere, reklamefolk, politikere, selgere, studenter, aktivister, prester og forbrukere. Sosioraster: Eksempler på sosiorastere her Last ned: Et case om klokker [pdf] Et case om musikk [pdf] LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken gir deg en bred samfunnsmessig innsikt i forbruk og livsstil. Du får innsyn i sentrale forbrukersosiologiske begreper, teorier og forskning samt innblikk i den viktige, faglige debatten om forbrukerens karakter og rolle i samfunnsutviklingen. Du vil lære hvordan kultur, livsstil, symboler, roller, lagdeling, makt og politikk gjør ditt forbruk til meningsskapende aktiviteter. Både klassikerne og de nye bidragene nasjonalt og internasjonalt er berørt, og det trekkes på filosofi, sosiologi, statsvitenskap og den alminnelige samfunnsdebatten.I boken møter du fire aktuelle fagfolk, kjent fra akademia og bransjen og fra publikasjoner og medieutspill nettopp om forbruk og marked. De utfordrer hverandre, og deg, med sine svært ulike bilder av forbruk og forbrukeren. Forfatterne har spisset sine perspektiver for å understreke at det er en viktig debatt der ulike syn står mot hverandre, og der det ikke finnes en klassisk etablert fasit. Dermed kommer forskjellene fram, og boken blir engasjerende å lese. Bokens styrke er at den utvikler kunsten å lese og forstå forbruk og livsstil. Den utfordrer den etablerte forestillingen som sier at forbruk best kan forstås ut fra psykologiske betraktningsmåter. Med andre ord: Dette er en bok for markedsførere, lærere, reklamefolk, politikere, selgere, studenter, aktivister, prester og forbrukere. Sosioraster: Eksempler på sosiorastere her Last ned: Et case om klokker [pdf] Et case om musikk [pdf]