Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Hva er journalistikk

    Hva er journalistikk

    Hva er journalistikk

    Hva er journalistikk

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 6 stk. )

    199,- Nå 172,-

    ISBN:

    9788215017464

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    151

    Vekt:

    151 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Hva er (nr. 40)

    Hva er journalistikk
    Universitetsforl.
    9788215017464

    Haugenboks omtale:

    Boka tar for seg journalistikkens sjangere, tradisjoner og aktuelle utfordringer. Avslutningsvis gir den ti bud for oppegående journalistikk. Har litteraturliste og register. Haugenboks omtale Boka tar for seg journalistikkens sjangere, tradisjoner og aktuelle utfordringer. Avslutningsvis gir den ti bud for oppegående journalistikk. Har litteraturliste og register.

    Forlagets omtale:

    Hva skjer med journalistikken i en tid da det gjerne heter at vi er alle journalister? Med engasjement og innsikt diskuterer forfatteren journalistikkens vesen, tradisjoner og utfordringer og viser hva som står på spill i en medievirkelighet som er i stadig endring. Den tradisjonelle LES MER journalistikkens portvaktrolle og tilnærmede publiseringsmonopol er en saga blott. Fagets uklare ekspertise er utfordret og omtvistet. En samfunnskontrakt settes på prøve. Journalistiske nyorienteringer finner sted, ikke minst i møtet mellom journalister og publikum. Det snakkes mye og begeistret om borgerjournalistikk og brukergenerert innhold. Dialogen mellom profesjonelle og amatører feires av tidsriktige medieideologer. En uformell stil slår igjennom, og «Det store Vi» avløses langt på vei av «Det store Du». Vil journalistikken dø, eller er den kanskje heller i ferd med å bli allestedsnærværende? En hardkokt journalist-detektiv dukker tidvis opp i teksten og gir sitt bidrag til mysteriets løsning. Forfatteren gir oss innblikk i journalistikkens sjangere, i tradisjoner, henvendelsesformer og utfordringer. Til sist i boka lanserer Martin Eide ti bud for en oppegående journalistikk. Det første budet lyder: Du skal ikke ha andre oppdragsgivere enn en demokratisk offentlighet. LES MINDRE Forlagets omtale Hva skjer med journalistikken i en tid da det gjerne heter at vi er alle journalister? Med engasjement og innsikt diskuterer forfatteren journalistikkens vesen, tradisjoner og utfordringer og viser hva som står på spill i en medievirkelighet som er i stadig endring. Den tradisjonelle journalistikkens portvaktrolle og tilnærmede publiseringsmonopol er en saga blott. Fagets uklare ekspertise er utfordret og omtvistet. En samfunnskontrakt settes på prøve. Journalistiske nyorienteringer finner sted, ikke minst i møtet mellom journalister og publikum. Det snakkes mye og begeistret om borgerjournalistikk og brukergenerert innhold. Dialogen mellom profesjonelle og amatører feires av tidsriktige medieideologer. En uformell stil slår igjennom, og «Det store Vi» avløses langt på vei av «Det store Du». Vil journalistikken dø, eller er den kanskje heller i ferd med å bli allestedsnærværende? En hardkokt journalist-detektiv dukker tidvis opp i teksten og gir sitt bidrag til mysteriets løsning. Forfatteren gir oss innblikk i journalistikkens sjangere, i tradisjoner, henvendelsesformer og utfordringer. Til sist i boka lanserer Martin Eide ti bud for en oppegående journalistikk. Det første budet lyder: Du skal ikke ha andre oppdragsgivere enn en demokratisk offentlighet.

    Emner: Journalistikk
    Alternative utgaver
    Hva er journalistikk Martin Eide
    E-bok i salg / nedlastbar / les info først
    E-bok, Bokmål
    149,-
    Kjøp på Ebok.no