Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Samfunnsfag (metode) Hvordan gjennomføre undersøkelser?

    Hvordan gjennomføre undersøkelser?

    Hvordan gjennomføre undersøkelser?

    Hvordan gjennomføre undersøkelser? (innføring i samfunnsvitenskapelig metode)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 6 stk. )

    559,-

    ISBN:

    9788202481889

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    3

    Sider:

    432

    Vekt:

    944 gr

    Alder:

    Voksen

    Hvordan gjennomføre undersøkelser?
    Cappelen Damm akademisk
    9788202481889

    Forlagets omtale:

    Hvordan gjennomføre undersøkelser? er en grundig og systematisk innføring i samfunnsvitenskapelige forskningsmetoder. Dag Ingvar Jacobsen går først gjennom forskningens forberedende fase hvor utvikling av problemstilling, valg av forskningsdesign, valg av data samt praktiske og etiske avveininger LES MER står sentralt. Deretter ledes leseren pedagogisk gjennom fasene i både kvalitative og kvantitative forskningsopplegg. Boka egner seg dermed godt til ferske bachelorstudenter som skal lære om samfunnsvitenskapelig metode for første gang. Hvordan gjennomføre undersøkelser? har siden utgivelsen av førsteutgaven i 2000 blitt en av de mest brukte innføringsbøkene i samfunnsvitenskapelig metode i Norge. Tredje utgave er en grundig revisjon av den populære boka, og er blant annet oppdatert på følgende områder: Forskning ved hjelp av Internett og andre digitale medier er viet betydelig større plass i hele boka. Bruk av digitale medier i gjennomføring av intervjuer og spørreskjemaundersøkelser er viet større plass. Aksjonsforskning drøftes som selvstendig forskningsopplegg. Fordeler og ulemper med forskning på egen organisasjon drøftes inngående. Undersøkelsesopplegg rettet mot å kartlegge prosesser, der tidsdimensjonen er helt sentral, er drøftet mer inngående. Avsnittet om case-studier er utvidet. Det pragmatiske grunnlaget for forskningen er tillagt større vekt. Betydningen av refleksivitet er sterkere betonet gjennom hele boka. Drøfting av resultater er beskrevet mer inngående. Oppbygging og disposisjon av forskningsrapport/avhandling er gitt egen omtale. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan gjennomføre undersøkelser? er en grundig og systematisk innføring i samfunnsvitenskapelige forskningsmetoder. Dag Ingvar Jacobsen går først gjennom forskningens forberedende fase hvor utvikling av problemstilling, valg av forskningsdesign, valg av data samt praktiske og etiske avveininger står sentralt. Deretter ledes leseren pedagogisk gjennom fasene i både kvalitative og kvantitative forskningsopplegg. Boka egner seg dermed godt til ferske bachelorstudenter som skal lære om samfunnsvitenskapelig metode for første gang. Hvordan gjennomføre undersøkelser? har siden utgivelsen av førsteutgaven i 2000 blitt en av de mest brukte innføringsbøkene i samfunnsvitenskapelig metode i Norge. Tredje utgave er en grundig revisjon av den populære boka, og er blant annet oppdatert på følgende områder: Forskning ved hjelp av Internett og andre digitale medier er viet betydelig større plass i hele boka. Bruk av digitale medier i gjennomføring av intervjuer og spørreskjemaundersøkelser er viet større plass. Aksjonsforskning drøftes som selvstendig forskningsopplegg. Fordeler og ulemper med forskning på egen organisasjon drøftes inngående. Undersøkelsesopplegg rettet mot å kartlegge prosesser, der tidsdimensjonen er helt sentral, er drøftet mer inngående. Avsnittet om case-studier er utvidet. Det pragmatiske grunnlaget for forskningen er tillagt større vekt. Betydningen av refleksivitet er sterkere betonet gjennom hele boka. Drøfting av resultater er beskrevet mer inngående. Oppbygging og disposisjon av forskningsrapport/avhandling er gitt egen omtale.