Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Samfunnsfag (metode) Innføring i forskningsmetodologi

    Innføring i forskningsmetodologi

    Innføring i forskningsmetodologi

    Innføring i forskningsmetodologi

    Levering 2-6 dager

    439,- Nå 380,-

    ISBN:

    9788274770904

    Forlag:

    Unipub forl.

    Trykkeår:

    2007

    Utgitt:

    2002

    Utgave:

    1

    Sider:

    345

    Vekt:

    668 gr

    Alder:

    Voksen

    Innføring i forskningsmetodologi
    Unipub forl.
    9788274770904

    Forlagets omtale:

    Formålet med boken er å redegjøre for sentrale metodologiske forhold i forskning innen psykologi, pedagogikk, spesialpedagogikk, sykepleievitenskap og nærliggende fagområder. Fremstillingen er i hovedsak begrenset til kvantitative tilnærminger. Det forutsettes at leseren har innsikt i elementær LES MER statistikk. Den primære målgruppen er studenter på hovedfagsnivå, men deler av boken vil være relevant også på lavere og høyere nivåer. Et særpreg ved boken er at empiriske metodeforhold er knyttet til vitenskapsteori, og at det er lagt vekt på prinsipper fremfor tekniske detaljer. Ved å konsentrere fremstillingen om prinsipper blir det enklere å forstå betydningen av empiriske metoder i forskning. Informasjon om metodiske detaljer kan en skaffe seg ved lesing av standardlitteratur. Det bør også nevnes at redegjørelsen er forenklet ved bruk av mange eksempler. Forfatterne har omfattende pedagogisk erfaring fra undervisning i vitenskapsteori og forskningsmetode på universitets- og høyskolenivå, og boken er i høy grad basert på denne undervisningserfaringen. Selv om forfatterne har fordelt arbeidet mellom seg, er det forsøkt best mulig å koordinere kapitlene. LES MINDRE Forlagets omtale Formålet med boken er å redegjøre for sentrale metodologiske forhold i forskning innen psykologi, pedagogikk, spesialpedagogikk, sykepleievitenskap og nærliggende fagområder. Fremstillingen er i hovedsak begrenset til kvantitative tilnærminger. Det forutsettes at leseren har innsikt i elementær statistikk. Den primære målgruppen er studenter på hovedfagsnivå, men deler av boken vil være relevant også på lavere og høyere nivåer. Et særpreg ved boken er at empiriske metodeforhold er knyttet til vitenskapsteori, og at det er lagt vekt på prinsipper fremfor tekniske detaljer. Ved å konsentrere fremstillingen om prinsipper blir det enklere å forstå betydningen av empiriske metoder i forskning. Informasjon om metodiske detaljer kan en skaffe seg ved lesing av standardlitteratur. Det bør også nevnes at redegjørelsen er forenklet ved bruk av mange eksempler. Forfatterne har omfattende pedagogisk erfaring fra undervisning i vitenskapsteori og forskningsmetode på universitets- og høyskolenivå, og boken er i høy grad basert på denne undervisningserfaringen. Selv om forfatterne har fordelt arbeidet mellom seg, er det forsøkt best mulig å koordinere kapitlene.