Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Innføring i forskningsmetodologi

Innføring i forskningsmetodologi

Innføring i forskningsmetodologi

Innføring i forskningsmetodologi

Levering 2-6 dager

455,- Nå 389,-

ISBN:

9788274770904

Forlag:

Unipub forl.

Trykkeår:

2007

Utgitt:

2002

Utgave:

1

Sider:

345

Vekt:

668 gr

Alder:

Voksen

Innføring i forskningsmetodologi
Unipub forl.
9788274770904

Forlagets omtale:

Formålet med boken er å redegjøre for sentrale metodologiske forhold i forskning innen psykologi, pedagogikk, spesialpedagogikk, sykepleievitenskap og nærliggende fagområder. Fremstillingen er i hovedsak begrenset til kvantitative tilnærminger. Det forutsettes at leseren har innsikt i elementær LES MER statistikk. Den primære målgruppen er studenter på hovedfagsnivå, men deler av boken vil være relevant også på lavere og høyere nivåer. Et særpreg ved boken er at empiriske metodeforhold er knyttet til vitenskapsteori, og at det er lagt vekt på prinsipper fremfor tekniske detaljer. Ved å konsentrere fremstillingen om prinsipper blir det enklere å forstå betydningen av empiriske metoder i forskning. Informasjon om metodiske detaljer kan en skaffe seg ved lesing av standardlitteratur. Det bør også nevnes at redegjørelsen er forenklet ved bruk av mange eksempler. Forfatterne har omfattende pedagogisk erfaring fra undervisning i vitenskapsteori og forskningsmetode på universitets- og høyskolenivå, og boken er i høy grad basert på denne undervisningserfaringen. Selv om forfatterne har fordelt arbeidet mellom seg, er det forsøkt best mulig å koordinere kapitlene. Knut-Andreas Christophersen er førsteamanuensis emeritus ved Institutt for statsvitenskap, Universitetet i Oslo. Hans spesialområde er forskningsmetode og dataanalyse. Thor Arnfinn Kleven er førsteamanuensis emeritus ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. Hans spesialområde er forskningsmetodologi. Tone Kvernbekk er professor i pedagogisk filosofi ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. Hennes spesialområde er pedagogisk filosofi og vitenskapsteori. Thorleif Lund er professor emeritus ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo. Hans spesialområde er forskningsmetodologi. LES MINDRE Forlagets omtale Formålet med boken er å redegjøre for sentrale metodologiske forhold i forskning innen psykologi, pedagogikk, spesialpedagogikk, sykepleievitenskap og nærliggende fagområder. Fremstillingen er i hovedsak begrenset til kvantitative tilnærminger. Det forutsettes at leseren har innsikt i elementær statistikk. Den primære målgruppen er studenter på hovedfagsnivå, men deler av boken vil være relevant også på lavere og høyere nivåer. Et særpreg ved boken er at empiriske metodeforhold er knyttet til vitenskapsteori, og at det er lagt vekt på prinsipper fremfor tekniske detaljer. Ved å konsentrere fremstillingen om prinsipper blir det enklere å forstå betydningen av empiriske metoder i forskning. Informasjon om metodiske detaljer kan en skaffe seg ved lesing av standardlitteratur. Det bør også nevnes at redegjørelsen er forenklet ved bruk av mange eksempler. Forfatterne har omfattende pedagogisk erfaring fra undervisning i vitenskapsteori og forskningsmetode på universitets- og høyskolenivå, og boken er i høy grad basert på denne undervisningserfaringen. Selv om forfatterne har fordelt arbeidet mellom seg, er det forsøkt best mulig å koordinere kapitlene. Knut-Andreas Christophersen er førsteamanuensis emeritus ved Institutt for statsvitenskap, Universitetet i Oslo. Hans spesialområde er forskningsmetode og dataanalyse. Thor Arnfinn Kleven er førsteamanuensis emeritus ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. Hans spesialområde er forskningsmetodologi. Tone Kvernbekk er professor i pedagogisk filosofi ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. Hennes spesialområde er pedagogisk filosofi og vitenskapsteori. Thorleif Lund er professor emeritus ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo. Hans spesialområde er forskningsmetodologi.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.