Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Sosiologi Kampen om tribunen

    Kampen om tribunen

    Kampen om tribunen

    Kampen om tribunen (fotball, identitet & makt)

    Levering 2-6 dager

    319,- Nå 276,-

    ISBN:

    9788251929325

    Forlag:

    Akademika

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    303

    Vekt:

    546 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål, Nynorsk og Svensk

    Kampen om tribunen
    Akademika
    9788251929325

    Forlagets omtale:

    Toppfotballen har gjennomgått en dramatisk kommersialisering desiste 20 årene. Samtidig har de sosiale praksisene på tribunenendret seg ideologisk og kulturelt. Hvorfor oppstår konflikter mellom supportere, klubber og forbund om hvordan fotballen bør utvikle seg? Har supporterne makt? Boka rører LES MER ved en rekke temaer: identitet, kommersialisering, globalisering, sikkerhet, vold, kjønn og kropp. Den rommer sosiologi, antropologi, historie, religionsvitenskap, idrettsvitenskap og arkitekturteori. Redaktørene er ledende norske forskere på feltet, og blant bidragsyterne er tre internasjonale profiler: Richard Giulianotti, Gary Armstrong og TorbjörnAndersson. Boken er nyttig lesning for studenter og forskere innen samfunns- og idrettsvitenskap og for alle som er opptatt av forholdet mellom publikum, idrett og samfunn. LES MINDRE Forlagets omtale Toppfotballen har gjennomgått en dramatisk kommersialisering desiste 20 årene. Samtidig har de sosiale praksisene på tribunenendret seg ideologisk og kulturelt. Hvorfor oppstår konflikter mellom supportere, klubber og forbund om hvordan fotballen bør utvikle seg? Har supporterne makt? Boka rører ved en rekke temaer: identitet, kommersialisering, globalisering, sikkerhet, vold, kjønn og kropp. Den rommer sosiologi, antropologi, historie, religionsvitenskap, idrettsvitenskap og arkitekturteori. Redaktørene er ledende norske forskere på feltet, og blant bidragsyterne er tre internasjonale profiler: Richard Giulianotti, Gary Armstrong og TorbjörnAndersson. Boken er nyttig lesning for studenter og forskere innen samfunns- og idrettsvitenskap og for alle som er opptatt av forholdet mellom publikum, idrett og samfunn.