Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Kampen om tribunen

Kampen om tribunen

Kampen om tribunen

Kampen om tribunen (fotball, identitet & makt)

Levering 2-6 dager

329,- Nå 281,-

ISBN:

9788251929325

Forlag:

Akademika

Trykkeår:

2012

Utgitt:

2012

Utgave:

1

Sider:

303

Vekt:

546 gr

Alder:

Voksen

Språk:

Bokmål, Nynorsk og Svensk

Kampen om tribunen
Akademika
9788251929325

Forlagets omtale:

Toppfotballen har gjennomgått en dramatisk kommersialisering desiste 20 årene. Samtidig har de sosiale praksisene på tribunenendret seg ideologisk og kulturelt. Hvorfor oppstår konflikter mellom supportere, klubber og forbund om hvordan fotballen bør utvikle seg? Har supporterne makt? Boka rører LES MER ved en rekke temaer: identitet, kommersialisering, globalisering, sikkerhet, vold, kjønn og kropp. Den rommer sosiologi, antropologi, historie, religionsvitenskap, idrettsvitenskap og arkitekturteori. Redaktørene er ledende norske forskere på feltet, og blant bidragsyterne er tre internasjonale profiler: Richard Giulianotti, Gary Armstrong og TorbjörnAndersson. Boken er nyttig lesning for studenter og forskere innen samfunns- og idrettsvitenskap og for alle som er opptatt av forholdet mellom publikum, idrett og samfunn. LES MINDRE Forlagets omtale Toppfotballen har gjennomgått en dramatisk kommersialisering desiste 20 årene. Samtidig har de sosiale praksisene på tribunenendret seg ideologisk og kulturelt. Hvorfor oppstår konflikter mellom supportere, klubber og forbund om hvordan fotballen bør utvikle seg? Har supporterne makt? Boka rører ved en rekke temaer: identitet, kommersialisering, globalisering, sikkerhet, vold, kjønn og kropp. Den rommer sosiologi, antropologi, historie, religionsvitenskap, idrettsvitenskap og arkitekturteori. Redaktørene er ledende norske forskere på feltet, og blant bidragsyterne er tre internasjonale profiler: Richard Giulianotti, Gary Armstrong og TorbjörnAndersson. Boken er nyttig lesning for studenter og forskere innen samfunns- og idrettsvitenskap og for alle som er opptatt av forholdet mellom publikum, idrett og samfunn.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.