Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Kulturelle hjørnesteiner

Kulturelle hjørnesteiner

Kulturelle hjørnesteiner

Kulturelle hjørnesteiner (teoretiske og didaktiske perspektiver på klimaomstilling)

Forfatter Cappelen Damm akademisk

Levering 2-6 dager

399,- Nå 341,-

ISBN:

9788202426163

Forlag:

Cappelen Damm akademisk

Trykkeår:

2014

Utgitt:

2014

Utgave:

1

Sider:

246

Vekt:

484 gr

Alder:

Voksen

Kulturelle hjørnesteiner
Cappelen Damm akademisk
9788202426163

Forlagets omtale:

Hva kan ensidige industristeder lære oss om klimaomstilling? I Kulturelle hjørnesteiner presenteres ny forskning og nye, teoretiske og didaktiske perspektiver på klimaomstilling. God klimaomstilling starter hjemme, det vil si der hvor folk bor, i skoler og barnehager, gjennom utvikling av LES MER kultur, kunnskap og læring. Her presenteres forskning i og med skoler og barnehager i Tinn og Notodden, kommuner med ensidige industristeder som har lang erfaring med krevende omstillingsprosesser. Forfatteren undersøker hvilke betydninger sted har for dannelse og sosialisering, og viser hvordan sted kan brukes som en integrerende ramme for undervisning om klimaendringer og for klimaomstilling. Boken er skrevet for kultur- og samfunnsforskere og er i tillegg relevant for undervisning i samfunnsfag i lærerutdanningene, i skolen og for alle med interesse for stedsutvikling. Inger Birkeland har doktorgrad i samfunnsgeografi fra Universitetet i Oslo (2002) og er tilsatt som førsteamanuensis ved Høgskolen i Telemark. LES MINDRE Forlagets omtale Hva kan ensidige industristeder lære oss om klimaomstilling? I Kulturelle hjørnesteiner presenteres ny forskning og nye, teoretiske og didaktiske perspektiver på klimaomstilling. God klimaomstilling starter hjemme, det vil si der hvor folk bor, i skoler og barnehager, gjennom utvikling av kultur, kunnskap og læring. Her presenteres forskning i og med skoler og barnehager i Tinn og Notodden, kommuner med ensidige industristeder som har lang erfaring med krevende omstillingsprosesser. Forfatteren undersøker hvilke betydninger sted har for dannelse og sosialisering, og viser hvordan sted kan brukes som en integrerende ramme for undervisning om klimaendringer og for klimaomstilling. Boken er skrevet for kultur- og samfunnsforskere og er i tillegg relevant for undervisning i samfunnsfag i lærerutdanningene, i skolen og for alle med interesse for stedsutvikling. Inger Birkeland har doktorgrad i samfunnsgeografi fra Universitetet i Oslo (2002) og er tilsatt som førsteamanuensis ved Høgskolen i Telemark.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.