Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Kulturelle hjørnesteiner

    Kulturelle hjørnesteiner

    Kulturelle hjørnesteiner

    Kulturelle hjørnesteiner (teoretiske og didaktiske perspektiver på klimaomstilling)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788202426163

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    246

    Vekt:

    484 gr

    Alder:

    Voksen

    Kulturelle hjørnesteiner
    Cappelen Damm akademisk
    9788202426163

    Forlagets omtale:

    Hva kan ensidige industristeder lære oss om klimaomstilling? I Kulturelle hjørnesteiner presenteres ny forskning og nye, teoretiske og didaktiske perspektiver på klimaomstilling. God klimaomstilling starter hjemme, det vil si der hvor folk bor, i skoler og barnehager, gjennom utvikling av LES MER kultur, kunnskap og læring. Her presenteres forskning i og med skoler og barnehager i Tinn og Notodden, kommuner med ensidige industristeder som har lang erfaring med krevende omstillingsprosesser. Forfatteren undersøker hvilke betydninger sted har for dannelse og sosialisering, og viser hvordan sted kan brukes som en integrerende ramme for undervisning om klimaendringer og for klimaomstilling. Boken er skrevet for kultur- og samfunnsforskere og er i tillegg relevant for undervisning i samfunnsfag i lærerutdanningene, i skolen og for alle med interesse for stedsutvikling. Inger Birkeland har doktorgrad i samfunnsgeografi fra Universitetet i Oslo (2002) og er tilsatt som førsteamanuensis ved Høgskolen i Telemark. LES MINDRE Forlagets omtale Hva kan ensidige industristeder lære oss om klimaomstilling? I Kulturelle hjørnesteiner presenteres ny forskning og nye, teoretiske og didaktiske perspektiver på klimaomstilling. God klimaomstilling starter hjemme, det vil si der hvor folk bor, i skoler og barnehager, gjennom utvikling av kultur, kunnskap og læring. Her presenteres forskning i og med skoler og barnehager i Tinn og Notodden, kommuner med ensidige industristeder som har lang erfaring med krevende omstillingsprosesser. Forfatteren undersøker hvilke betydninger sted har for dannelse og sosialisering, og viser hvordan sted kan brukes som en integrerende ramme for undervisning om klimaendringer og for klimaomstilling. Boken er skrevet for kultur- og samfunnsforskere og er i tillegg relevant for undervisning i samfunnsfag i lærerutdanningene, i skolen og for alle med interesse for stedsutvikling. Inger Birkeland har doktorgrad i samfunnsgeografi fra Universitetet i Oslo (2002) og er tilsatt som førsteamanuensis ved Høgskolen i Telemark.