Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Medias innflytelse på justispolitiske beslutninger

    Medias innflytelse på justispolitiske beslutninger

    Medias innflytelse på justispolitiske beslutninger

    Medias innflytelse på justispolitiske beslutninger (en gjennomgang og analyse av ulike kommunikasjonskanaler)

    Forfatter Caro forl.

    Levering 2-12 dager

    249,- Nå 215,-

    ISBN:

    9788299966900

    Forlag:

    Caro forl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    386

    Vekt:

    664 gr

    Alder:

    Voksen

    Medias innflytelse på justispolitiske beslutninger
    Caro forl.
    9788299966900

    Forlagets omtale:

    Ny bok om medias innflytelse på politiske beslutninger. Nå foreligger en ny bok om medias innflytelse på politiske beslutninger, skrevet av en byråkrat som har lang erfaring fra departementsarbeid. For første gang er det ved å følge mediaoppslag og saksprosesser i et departement, sett på om medias LES MER omtale har betydning for politiske beslutninger knyttet til konkrete saker. Boken kan bestilles i nettbutikken til forlaget - www.caroforlag.com Omtalen i media av politiske saker er stor. Det var derfor nødvendig å avgrense undersøkelsene til ett fagområde. Justissektoren og derved justis- og beredskapsministerens ansvarsområde ble valgt, både fordi det er en svært omtalt sektor, men også fordi forfatteren har lang arbeidserfaring fra sektoren. Funnene og omtalen har imidlertid betydning uavhengig av fagsektor. Boken gjennomgår og konkretiserer informasjonsflyten mellom media og departementet og analyserer hvilke faktorer som har betydning for om medias omtale kan få innflytelse på politiske beslutninger. Både kommunikasjon fra og til departementet drøftes. I tillegg drøftes stortingsrepresentanters bruk av media som grunnlag for spørsmål til regjeringen. Sentrale og aktuelle tema som oppfølging etter 22. juli, tiggersaker og hijabsaken drøftes. Boken presenterer en medieinnflytelsesmodell som viser at det er svært mange barrierer som hindrer media i å få innflytelse på politiske beslutninger. Bokens undersøkelser presenteres sammen med mer allmenn forskningsteori og statistikk, og setter derav undersøkelsene inn i et helhetlig perspektiv. Boken retter seg mot alle med interesse for samfunnsrelaterte spørsmål, og ikke bare de som studerer eller arbeider med mediarelaterte spørsmål. Målsetningen for boken har vært å bidra til en bedre forståelse av medias rolle i politiske beslutningsprosesser. LES MINDRE Forlagets omtale Ny bok om medias innflytelse på politiske beslutninger. Nå foreligger en ny bok om medias innflytelse på politiske beslutninger, skrevet av en byråkrat som har lang erfaring fra departementsarbeid. For første gang er det ved å følge mediaoppslag og saksprosesser i et departement, sett på om medias omtale har betydning for politiske beslutninger knyttet til konkrete saker. Boken kan bestilles i nettbutikken til forlaget - www.caroforlag.com Omtalen i media av politiske saker er stor. Det var derfor nødvendig å avgrense undersøkelsene til ett fagområde. Justissektoren og derved justis- og beredskapsministerens ansvarsområde ble valgt, både fordi det er en svært omtalt sektor, men også fordi forfatteren har lang arbeidserfaring fra sektoren. Funnene og omtalen har imidlertid betydning uavhengig av fagsektor. Boken gjennomgår og konkretiserer informasjonsflyten mellom media og departementet og analyserer hvilke faktorer som har betydning for om medias omtale kan få innflytelse på politiske beslutninger. Både kommunikasjon fra og til departementet drøftes. I tillegg drøftes stortingsrepresentanters bruk av media som grunnlag for spørsmål til regjeringen. Sentrale og aktuelle tema som oppfølging etter 22. juli, tiggersaker og hijabsaken drøftes. Boken presenterer en medieinnflytelsesmodell som viser at det er svært mange barrierer som hindrer media i å få innflytelse på politiske beslutninger. Bokens undersøkelser presenteres sammen med mer allmenn forskningsteori og statistikk, og setter derav undersøkelsene inn i et helhetlig perspektiv. Boken retter seg mot alle med interesse for samfunnsrelaterte spørsmål, og ikke bare de som studerer eller arbeider med mediarelaterte spørsmål. Målsetningen for boken har vært å bidra til en bedre forståelse av medias rolle i politiske beslutningsprosesser.