Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Mediegrafi

    Mediegrafi

    Mediegrafi

    Mediegrafi (en metode for å forske på og å undervise i globalisering)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    Levering 2-6 dager

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788205400221

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    176

    Vekt:

    292 gr

    Alder:

    Voksen

    Mediegrafi
    Gyldendal akademisk
    9788205400221

    Haugenboks omtale:

    Forfatteren introduserer her metoden global mediegrafi som forskningsverktøy. Hun viser hvordan studenter og elever ved hjelp av denne metoden kan få innsikt i den medierte globaliseringsprosessen ved å skrive sin "slektskrønike" bestående av familiemedlemmenes livshistorier i lys av epokegjørende b LES MER egivenheter i samtida. Boka tar også for seg utfordringer ved det globale mediesamfunnet, og inneholder praktiske eksempler, diskusjonsoppgaver og intervjuspørsmål. Med litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Forfatteren introduserer her metoden global mediegrafi som forskningsverktøy. Hun viser hvordan studenter og elever ved hjelp av denne metoden kan få innsikt i den medierte globaliseringsprosessen ved å skrive sin "slektskrønike" bestående av familiemedlemmenes livshistorier i lys av epokegjørende begivenheter i samtida. Boka tar også for seg utfordringer ved det globale mediesamfunnet, og inneholder praktiske eksempler, diskusjonsoppgaver og intervjuspørsmål. Med litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Viktigheten av å undervise i medier og globalisering er opplagt, men hvordan? Globale begivenheter trenger seg inn i vår hverdag gjennom aviser, TV og Internett. Globaliseringsteorier er tungt fordøyelig stoff. Hvordan kan studentene ved universiteter, høyskoler og i videregående skoler knytte LES MER abstrakte globaliseringsteorier til sosiale, historiske og kulturelle erfaringer i sin mediehverdag?Soilikki Vettenranta introduserer i denne boken en ny metode i Norge, global mediegrafi, som undervisnings- og forskningsverktøy. Boken belyser hvordan studenter og elever kan få innsikt i den medierte globaliseringsprosessen ved å skrive sin ?slektskrønike? bestående av familiemedlemmenes livshistorier i lys av epokegjørende begivenheter i samtiden. Boken bygger på forfatterens undervisningspraksis, kombinert med mediegrafier til masterstudenter. Forfatteren går nærmere inn på ulike sider av det globale mediesamfunnets utfordringer, drøfter teoretiske tilnærminger og presenterer praktiske eksempler. Boken har også diskusjonsoppgaver og intervjuspørsmål til inspirasjon for undervisningen. LES MINDRE Forlagets omtale Viktigheten av å undervise i medier og globalisering er opplagt, men hvordan? Globale begivenheter trenger seg inn i vår hverdag gjennom aviser, TV og Internett. Globaliseringsteorier er tungt fordøyelig stoff. Hvordan kan studentene ved universiteter, høyskoler og i videregående skoler knytte abstrakte globaliseringsteorier til sosiale, historiske og kulturelle erfaringer i sin mediehverdag?Soilikki Vettenranta introduserer i denne boken en ny metode i Norge, global mediegrafi, som undervisnings- og forskningsverktøy. Boken belyser hvordan studenter og elever kan få innsikt i den medierte globaliseringsprosessen ved å skrive sin ?slektskrønike? bestående av familiemedlemmenes livshistorier i lys av epokegjørende begivenheter i samtiden. Boken bygger på forfatterens undervisningspraksis, kombinert med mediegrafier til masterstudenter. Forfatteren går nærmere inn på ulike sider av det globale mediesamfunnets utfordringer, drøfter teoretiske tilnærminger og presenterer praktiske eksempler. Boken har også diskusjonsoppgaver og intervjuspørsmål til inspirasjon for undervisningen.