Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Mediekultur, mediesamfunn

    Mediekultur, mediesamfunn

    Mediekultur, mediesamfunn

    Mediekultur, mediesamfunn

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    459,- Nå 397,-

    ISBN:

    9788215025872

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    5

    Sider:

    358

    Vekt:

    662 gr

    Alder:

    Voksen

    Mediekultur, mediesamfunn
    Universitetsforl.
    9788215025872

    Forlagets omtale:

    Mediene inngår i økonomiske, kulturelle og politiske prosesser. Ord, bilder og musikk former medienes mange genrer: fra reklame til nyhetsjournalistikk, fra såpeoperaer til fotballreferater, fra politiske debatter til spillefilmer og romaner.I «Mediekultur, mediesamfunn» presenteres de LES MER grunnleggende teoretiske perspektivene innenfor medievitenskapen sammen med konkrete eksempler og analyser. Aktuelle debatter og fenomener ses i et historisk lys, og samfunnsvitenskapelige synsmåter kombineres med humanistiske og estetiske. Medievitenskapens sentrale områder presenteres: identitet, påvirkning, sosiale forskjeller, semiotikk, hermeneutikk, retorikk, narratologi, offentlighet og demokrati, produksjon, eierforhold og dagens sosiale medier og uttrykksformer. «Mediekultur, mediesamfunn» inviterer leseren til diskusjon og medvirkning i arbeidet med å forstå mediene på en kritisk, men ikke lystfornektende måte. Denne femte utgaven er oppdatert på flere områder, særlig dem som gjelder offentlighet og sosiale medier. «Dette er en glimrende innføring. (...) Verket fortjener å bli brukt ved alle høyere læresteder som tilbyr medievitenskapelige studier» Steingrímur Njálsson, i anmeldelse i Prosa «En klassiker som grunnbok i mediefag.» Thore Roksvold, Høgskolen i Oslo og Akershus LES MINDRE Forlagets omtale Mediene inngår i økonomiske, kulturelle og politiske prosesser. Ord, bilder og musikk former medienes mange genrer: fra reklame til nyhetsjournalistikk, fra såpeoperaer til fotballreferater, fra politiske debatter til spillefilmer og romaner.I «Mediekultur, mediesamfunn» presenteres de grunnleggende teoretiske perspektivene innenfor medievitenskapen sammen med konkrete eksempler og analyser. Aktuelle debatter og fenomener ses i et historisk lys, og samfunnsvitenskapelige synsmåter kombineres med humanistiske og estetiske. Medievitenskapens sentrale områder presenteres: identitet, påvirkning, sosiale forskjeller, semiotikk, hermeneutikk, retorikk, narratologi, offentlighet og demokrati, produksjon, eierforhold og dagens sosiale medier og uttrykksformer. «Mediekultur, mediesamfunn» inviterer leseren til diskusjon og medvirkning i arbeidet med å forstå mediene på en kritisk, men ikke lystfornektende måte. Denne femte utgaven er oppdatert på flere områder, særlig dem som gjelder offentlighet og sosiale medier. «Dette er en glimrende innføring. (...) Verket fortjener å bli brukt ved alle høyere læresteder som tilbyr medievitenskapelige studier» Steingrímur Njálsson, i anmeldelse i Prosa «En klassiker som grunnbok i mediefag.» Thore Roksvold, Høgskolen i Oslo og Akershus

    Emner: Massemedier