Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Mediekultur, mediesamfunn

Mediekultur, mediesamfunn

Mediekultur, mediesamfunn

Mediekultur, mediesamfunn

Forfatter Universitetsforl.

På lager - sendes nå ( 10 stk. )

459,- Nå 392,-

ISBN:

9788215025872

Forlag:

Universitetsforl.

Trykkeår:

2015

Utgitt:

2015

Utgave:

5

Sider:

358

Vekt:

662 gr

Alder:

Voksen

Mediekultur, mediesamfunn
Universitetsforl.
9788215025872

Forlagets omtale:

Mediene inngår i økonomiske, kulturelle og politiske prosesser. Ord, bilder og musikk former medienes mange genrer: fra reklame til nyhetsjournalistikk, fra såpeoperaer til fotballreferater, fra politiske debatter til spillefilmer og romaner.I «Mediekultur, mediesamfunn» presenteres de LES MER grunnleggende teoretiske perspektivene innenfor medievitenskapen sammen med konkrete eksempler og analyser. Aktuelle debatter og fenomener ses i et historisk lys, og samfunnsvitenskapelige synsmåter kombineres med humanistiske og estetiske. Medievitenskapens sentrale områder presenteres: identitet, påvirkning, sosiale forskjeller, semiotikk, hermeneutikk, retorikk, narratologi, offentlighet og demokrati, produksjon, eierforhold og dagens sosiale medier og uttrykksformer. «Mediekultur, mediesamfunn» inviterer leseren til diskusjon og medvirkning i arbeidet med å forstå mediene på en kritisk, men ikke lystfornektende måte. Denne femte utgaven er oppdatert på flere områder, særlig dem som gjelder offentlighet og sosiale medier. «Dette er en glimrende innføring. (...) Verket fortjener å bli brukt ved alle høyere læresteder som tilbyr medievitenskapelige studier» Steingrímur Njálsson, i anmeldelse i Prosa «En klassiker som grunnbok i mediefag.» Thore Roksvold, Høgskolen i Oslo og Akershus LES MINDRE Forlagets omtale Mediene inngår i økonomiske, kulturelle og politiske prosesser. Ord, bilder og musikk former medienes mange genrer: fra reklame til nyhetsjournalistikk, fra såpeoperaer til fotballreferater, fra politiske debatter til spillefilmer og romaner.I «Mediekultur, mediesamfunn» presenteres de grunnleggende teoretiske perspektivene innenfor medievitenskapen sammen med konkrete eksempler og analyser. Aktuelle debatter og fenomener ses i et historisk lys, og samfunnsvitenskapelige synsmåter kombineres med humanistiske og estetiske. Medievitenskapens sentrale områder presenteres: identitet, påvirkning, sosiale forskjeller, semiotikk, hermeneutikk, retorikk, narratologi, offentlighet og demokrati, produksjon, eierforhold og dagens sosiale medier og uttrykksformer. «Mediekultur, mediesamfunn» inviterer leseren til diskusjon og medvirkning i arbeidet med å forstå mediene på en kritisk, men ikke lystfornektende måte. Denne femte utgaven er oppdatert på flere områder, særlig dem som gjelder offentlighet og sosiale medier. «Dette er en glimrende innføring. (...) Verket fortjener å bli brukt ved alle høyere læresteder som tilbyr medievitenskapelige studier» Steingrímur Njálsson, i anmeldelse i Prosa «En klassiker som grunnbok i mediefag.» Thore Roksvold, Høgskolen i Oslo og Akershus

Emner: Massemedier

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.