Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Mediekuppet

    Mediekuppet

    Mediekuppet

    Mediekuppet (slik tjente Idar Vollvik 1 milliard med pressens hjelp)

    Forfatter Kommunikasjonsforlaget.no

    Levering 2-12 dager

    595,- Nå 515,-

    ISBN:

    9788282070010

    Forlag:

    Kommunikasjonsforlaget.no

    Trykkeår:

    2007

    Utgitt:

    2007

    Utgave:

    1

    Sider:

    408

    Alder:

    Voksen

    Mediekuppet
    Kommunikasjonsforlaget.no
    9788282070010

    Haugenboks omtale:

    Boken forteller om hvordan gründeren og fiskesønnen Idar Vollvik utviklet det havarerte mobilselskapet Chess til å bli Norges tredje største mobiloperatør i løpet av tre år. Dette gjorde han ved å oppnå store mengder presseomtale. Boken er skrevet av Vollviks PR-rådgiver og her beskriver han mobilse LES MER lskapets PR-suksess og gir samtidig et innblikk i hvordan og hvorfor markeds-PR fungerer. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken forteller om hvordan gründeren og fiskesønnen Idar Vollvik utviklet det havarerte mobilselskapet Chess til å bli Norges tredje største mobiloperatør i løpet av tre år. Dette gjorde han ved å oppnå store mengder presseomtale. Boken er skrevet av Vollviks PR-rådgiver og her beskriver han mobilselskapets PR-suksess og gir samtidig et innblikk i hvordan og hvorfor markeds-PR fungerer.

    Forlagets omtale:

    Mediekuppet er fortellingen om fiskersønnen og gambleren Idar Vollvik, som vokste opp på Roan i Sør-Trøndelag og var yngstemann i en søskenflokk på åtte. Han var tidlig en kremmer, og allerede i tiårsalderen solgte han fisken faren fisket og guidet turister til gode fiskeplasser. I 2002 pantsetter LES MER Vollvik huset og kjøper Chess for 4 millioner kroner, et mobilselskap med 800 kunder som er i ferd med å gå konkurs. Han bygger så på tre år en av landets sterkeste merkevarer, selger selskapet i 2005 for nærmere 2 milliarder, og blir milliarder. Mediekuppet er beretningen om hvordan dette gikk til, om elleville PR-stunts og et spill med mediene som ga Idar og Chess over 7000 medieoppslag på 3 år. Mediekuppet er en sjangeroverskridende fortelling som kombinerer biografi, dokumentar og gonzojournalistikk. Men fremfor alt er dette en humørfylt, underholdene og spennende historie. "En hylende morsom og engasjerende dokumentasjon av hvordan en visjonær ung manns intense og brennende drøm ble virkelighet. I Mediekuppet får du innblikk i noe du aldri har sett før. Les og le og lær!" Helge Milde, finansrådgiver i Verdispar, tidligere PR-rådgiver i Geelmuyden.Kiese og Kommuniké "Som utdannet historiker ser jeg Idar Vollvik som nåtidens svar på Bør Børson. Største innvendingen mot boken er at den fengsler deg fullstendig." Aleksander Helmersberg, markedsdirektør i mobilselskapet Combitel "En skikkelig informasjonsthriller med masse fart og spenning om hvordan en sjarmerende ung trønder klarte å gjøre gull av gråstein og bli nasjonalhelt i Bergen gjennom å vinne Brannhjertene." Arve Sjølstad, informasjonssjef Norsk Tipping "Denne boka er helt vill, total åpen og svært lesbar for den som vil høre hele sannheten om dette tiårets mest endorfinfylte PR-stunts for å snakke opp et selskaps verdi. Hold deg fast og les! Dette er ADHD-PR!" Kjell Terje Ringdal, kommunikasjonsdirektør i Norsk Rikstoto, tidligere senior PR-rådgiver i Dinamo PR og direktør i JBR McCann Informasjon "Umulig å ikke la seg rive med av denne maniske forestillingen. En underholdende bok fra begynnelse til slutt." Philip Synnestvedt, PR-rådgiver i Gambit H&K "Mediekuppet er en vinner, utrolig spennende og lettlest." Erik Windahl-Olsen, gründer, Webhuset AS "Boken er ikke bare morsom for alle som driver med kommunikasjon. Den er morsom for alle." Tor Odland, kommunikasjonsdirektør i Opera Software LES MINDRE Forlagets omtale Mediekuppet er fortellingen om fiskersønnen og gambleren Idar Vollvik, som vokste opp på Roan i Sør-Trøndelag og var yngstemann i en søskenflokk på åtte. Han var tidlig en kremmer, og allerede i tiårsalderen solgte han fisken faren fisket og guidet turister til gode fiskeplasser. I 2002 pantsetter Vollvik huset og kjøper Chess for 4 millioner kroner, et mobilselskap med 800 kunder som er i ferd med å gå konkurs. Han bygger så på tre år en av landets sterkeste merkevarer, selger selskapet i 2005 for nærmere 2 milliarder, og blir milliarder. Mediekuppet er beretningen om hvordan dette gikk til, om elleville PR-stunts og et spill med mediene som ga Idar og Chess over 7000 medieoppslag på 3 år. Mediekuppet er en sjangeroverskridende fortelling som kombinerer biografi, dokumentar og gonzojournalistikk. Men fremfor alt er dette en humørfylt, underholdene og spennende historie. "En hylende morsom og engasjerende dokumentasjon av hvordan en visjonær ung manns intense og brennende drøm ble virkelighet. I Mediekuppet får du innblikk i noe du aldri har sett før. Les og le og lær!" Helge Milde, finansrådgiver i Verdispar, tidligere PR-rådgiver i Geelmuyden.Kiese og Kommuniké "Som utdannet historiker ser jeg Idar Vollvik som nåtidens svar på Bør Børson. Største innvendingen mot boken er at den fengsler deg fullstendig." Aleksander Helmersberg, markedsdirektør i mobilselskapet Combitel "En skikkelig informasjonsthriller med masse fart og spenning om hvordan en sjarmerende ung trønder klarte å gjøre gull av gråstein og bli nasjonalhelt i Bergen gjennom å vinne Brannhjertene." Arve Sjølstad, informasjonssjef Norsk Tipping "Denne boka er helt vill, total åpen og svært lesbar for den som vil høre hele sannheten om dette tiårets mest endorfinfylte PR-stunts for å snakke opp et selskaps verdi. Hold deg fast og les! Dette er ADHD-PR!" Kjell Terje Ringdal, kommunikasjonsdirektør i Norsk Rikstoto, tidligere senior PR-rådgiver i Dinamo PR og direktør i JBR McCann Informasjon "Umulig å ikke la seg rive med av denne maniske forestillingen. En underholdende bok fra begynnelse til slutt." Philip Synnestvedt, PR-rådgiver i Gambit H&K "Mediekuppet er en vinner, utrolig spennende og lettlest." Erik Windahl-Olsen, gründer, Webhuset AS "Boken er ikke bare morsom for alle som driver med kommunikasjon. Den er morsom for alle." Tor Odland, kommunikasjonsdirektør i Opera Software