Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Medienes privilegier

    Medienes privilegier

    Medienes privilegier

    Medienes privilegier (en innføring i mediepolitikk)

    Forfatter IJ-forl.

    Levering 2-6 dager

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788271473471

    Forlag:

    IJ-forl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    189

    Vekt:

    408 gr

    Alder:

    Voksen

    Medienes privilegier
    IJ-forl.
    9788271473471

    Haugenboks omtale:

    Boka gir en kritisk gjennomgang av norsk mediepolitikk og ser på i hvilken grad tradisjonelle mediepolitiske virkemidler fortsatt er relevante i en ny medievirkelighet. Har litteraturliste og stikkordregister. Haugenboks omtale Boka gir en kritisk gjennomgang av norsk mediepolitikk og ser på i hvilken grad tradisjonelle mediepolitiske virkemidler fortsatt er relevante i en ny medievirkelighet. Har litteraturliste og stikkordregister.

    Forlagets omtale:

    Nyhetsmediene har en spesiell posisjon i samfunnet. De har privilegier for å kunne utøve sin demokratiske rolle, samtidig som regulatoriske begrensninger skal forhindre at de blir for mektige. Som følge av de store endringene i mediemarkedene er også mediepolitikken nå i endring. Medienes LES MER privilegier tar en kritisk gjennomgang av norsk mediepolitikk og analyserer i hvilken grad tradisjonelle mediepolitiske virkemidler fortsatt er relevante i en ny medievirkelighet. For å forstå moderne medier er det viktig å forstå de økonomiske mekanismene som ligger til grunn for hvordan mediene handler. Forfatteren argumenterer for at en grunnleggende forståelse for medieøkonomi og strategisk medieledelse er nødvendig for å forstå utviklingen i de fleste medievirksomheter. LES MINDRE Forlagets omtale Nyhetsmediene har en spesiell posisjon i samfunnet. De har privilegier for å kunne utøve sin demokratiske rolle, samtidig som regulatoriske begrensninger skal forhindre at de blir for mektige. Som følge av de store endringene i mediemarkedene er også mediepolitikken nå i endring. Medienes privilegier tar en kritisk gjennomgang av norsk mediepolitikk og analyserer i hvilken grad tradisjonelle mediepolitiske virkemidler fortsatt er relevante i en ny medievirkelighet. For å forstå moderne medier er det viktig å forstå de økonomiske mekanismene som ligger til grunn for hvordan mediene handler. Forfatteren argumenterer for at en grunnleggende forståelse for medieøkonomi og strategisk medieledelse er nødvendig for å forstå utviklingen i de fleste medievirksomheter.

    Emner: Massemedier