Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Medienes privilegier

    Medienes privilegier

    Medienes privilegier

    Medienes privilegier (en innføring i mediepolitikk)

    Forfatter IJ-forl.

    Levering 2-6 dager

    369,- Nå 319,-

    ISBN:

    9788271473471

    Forlag:

    IJ-forl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    189

    Vekt:

    408 gr

    Alder:

    Voksen

    Medienes privilegier
    IJ-forl.
    9788271473471

    Forlagets omtale:

    Nyhetsmediene har en spesiell posisjon i samfunnet. De har privilegier for å kunne utøve sin demokratiske rolle, samtidig som regulatoriske begrensninger skal forhindre at de blir for mektige. Som følge av de store endringene i mediemarkedene er også mediepolitikken nå i endring. Medienes LES MER privilegier tar en kritisk gjennomgang av norsk mediepolitikk og analyserer i hvilken grad tradisjonelle mediepolitiske virkemidler fortsatt er relevante i en ny medievirkelighet. For å forstå moderne medier er det viktig å forstå de økonomiske mekanismene som ligger til grunn for hvordan mediene handler. Forfatteren argumenterer for at en grunnleggende forståelse for medieøkonomi og strategisk medieledelse er nødvendig for å forstå utviklingen i de fleste medievirksomheter. LES MINDRE Forlagets omtale Nyhetsmediene har en spesiell posisjon i samfunnet. De har privilegier for å kunne utøve sin demokratiske rolle, samtidig som regulatoriske begrensninger skal forhindre at de blir for mektige. Som følge av de store endringene i mediemarkedene er også mediepolitikken nå i endring. Medienes privilegier tar en kritisk gjennomgang av norsk mediepolitikk og analyserer i hvilken grad tradisjonelle mediepolitiske virkemidler fortsatt er relevante i en ny medievirkelighet. For å forstå moderne medier er det viktig å forstå de økonomiske mekanismene som ligger til grunn for hvordan mediene handler. Forfatteren argumenterer for at en grunnleggende forståelse for medieøkonomi og strategisk medieledelse er nødvendig for å forstå utviklingen i de fleste medievirksomheter.

    Emner: Massemedier

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.