Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Mediepedagogikk

    Mediepedagogikk

    Mediepedagogikk

    Mediepedagogikk (refleksjoner om teori og praksis)

    Levering 2-6 dager

    359,- Nå 307,-

    ISBN:

    9788251928328

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    232

    Vekt:

    380 gr

    Alder:

    Voksen

    Mediepedagogikk
    Tapir akademisk forl.
    9788251928328

    Forlagets omtale:

    Skolen har mistet makt som kunnskapsformidler og sosialiseringsagent. Digitale medier er en naturlig del av unge menneskers liv, og mer enn noensinne trenger de en kunnskapsmessig og emosjonell beredskap. Denne boken tar opp de mediepedagogiske utfordringene som den digitale tidsalderen fører med LES MER seg. Disse utfordringene drøftes både teoretisk og ved å løfte fram aktuelle praktiske eksempler: - Hvordan kan skolen vekke faglig nysgjerrighet hos elever som veksler mellom Facebook, YouTube, blogger og sms? - Hva har realityprogrammer som Big Brother og Paradise Hotel med unge menneskers identitetsbygging å gjøre? - Har vi noe å lære av bloggeren Voe? Hvordan kan man jobbe med digitale sammensatte tekster i skolen og styrke elevenes visuelle danning? - Hvordan kan mediegrafi som undervisningsmetode bidra til den kompetanse og danning som vår globale og multikulturelle samtid krever? - Hvordan kan dataspill fremme faglig motivasjon i klasserommet? - Har tester og kontroller redusert læreres muligheter til et pedagogisk utviklingsarbeid i skolen? - Hvordan kan vi ivareta etiske normer i den galopperende tekniske utviklingen? - Hvordan møtte mediene de rammede ungdommene etter skolemassakrene i Finland og terrorangrepet på Utøya? I denne boken diskuteres disse og andre aktuelle problemstillinger. Boken egner seg som pensumbok innen mediepedagogikk, pedagogikk, medievitenskap, samfunnsfag og lærerutdanningen. Boken er redigert av professor Soilikki Vettenranta og universitetslektor Vegard Frantzen, begge mediepedagoger ved NTNU. LES MINDRE Forlagets omtale Skolen har mistet makt som kunnskapsformidler og sosialiseringsagent. Digitale medier er en naturlig del av unge menneskers liv, og mer enn noensinne trenger de en kunnskapsmessig og emosjonell beredskap. Denne boken tar opp de mediepedagogiske utfordringene som den digitale tidsalderen fører med seg. Disse utfordringene drøftes både teoretisk og ved å løfte fram aktuelle praktiske eksempler: - Hvordan kan skolen vekke faglig nysgjerrighet hos elever som veksler mellom Facebook, YouTube, blogger og sms? - Hva har realityprogrammer som Big Brother og Paradise Hotel med unge menneskers identitetsbygging å gjøre? - Har vi noe å lære av bloggeren Voe? Hvordan kan man jobbe med digitale sammensatte tekster i skolen og styrke elevenes visuelle danning? - Hvordan kan mediegrafi som undervisningsmetode bidra til den kompetanse og danning som vår globale og multikulturelle samtid krever? - Hvordan kan dataspill fremme faglig motivasjon i klasserommet? - Har tester og kontroller redusert læreres muligheter til et pedagogisk utviklingsarbeid i skolen? - Hvordan kan vi ivareta etiske normer i den galopperende tekniske utviklingen? - Hvordan møtte mediene de rammede ungdommene etter skolemassakrene i Finland og terrorangrepet på Utøya? I denne boken diskuteres disse og andre aktuelle problemstillinger. Boken egner seg som pensumbok innen mediepedagogikk, pedagogikk, medievitenskap, samfunnsfag og lærerutdanningen. Boken er redigert av professor Soilikki Vettenranta og universitetslektor Vegard Frantzen, begge mediepedagoger ved NTNU.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.