Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Medier, politikk og samfunn

    Medier, politikk og samfunn

    Medier, politikk og samfunn

    Medier, politikk og samfunn

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    629,- Nå 544,-

    ISBN:

    9788202261672

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2006

    Utgave:

    5

    Sider:

    394

    Vekt:

    718 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Medier, politikk og samfunn
    Cappelen akademisk
    9788202261672

    Forlagets omtale:

    Forfatterne tar opp et bredt spekter av temaer knyttet til massemedia og medias økende innflytelse på politikk, samfunn og livene vi lever. De fleste forfatterne er personer mange vil kjenne fra det offentlige rom og er blant de fremste innen medieforskning.De viktigste endringene i denne nye LES MER utgaven, er at Arne Krokan har skrevet et nytt kapittel om det sosiale og kommersielle internett. Det samme har Lars Nyre gjort under overskriften: "Nye medier, gammeldags journalistikk". Boka er først og fremst tenkt som lærebok for studenter i mediefag, men vil være interessant for alle som ønsker større kunnskap om media og medienes virke. INNHOLD 1 BERIT VON DER LIPPE: Introduksjon: Medier, politikk og samfunn 2 FRANCIS SEJERSTED: Ytringsfriheten og informasjonsfriheten 3 AUDGUNN OLTEDAL: Etikk og journalistikk 4 JO BECH-KARLSEN: Intimsfæren i medieoffentligheten 5 TRINE SYVERTSEN: Målsettinger og virkemidler i mediepolitikken 6 STEIN ERIK SELFORS: Reklamen 7 SIGURD ALLERN: Nyhetsmediene og PR-bransjen 8 BERIT VON DER LIPPE OG SVEIN ØSTERUD: Språk og bilde i massemediene 9 RUNE OTTOSEN: Fiendebilder i journalistikken 10 ELISABETH EIDE: Journalistikk og marginalisering: Bilder som fryser forskjeller - og bilder som blir borte. 11 ELISABETH EIDE OG BERIT VON DER LIPPE: Å lese medier med kjønnsbriller 12a ARNE KROKAN: Det sosiale og kommersielle internett 12b LARS NYRE: Nye medier, gammeldags journalistikk 13 MICHAEL BRUUN ANDERSEN: Globaliseringsteori og medieanalyse LES MINDRE Forlagets omtale Forfatterne tar opp et bredt spekter av temaer knyttet til massemedia og medias økende innflytelse på politikk, samfunn og livene vi lever. De fleste forfatterne er personer mange vil kjenne fra det offentlige rom og er blant de fremste innen medieforskning.De viktigste endringene i denne nye utgaven, er at Arne Krokan har skrevet et nytt kapittel om det sosiale og kommersielle internett. Det samme har Lars Nyre gjort under overskriften: "Nye medier, gammeldags journalistikk". Boka er først og fremst tenkt som lærebok for studenter i mediefag, men vil være interessant for alle som ønsker større kunnskap om media og medienes virke. INNHOLD 1 BERIT VON DER LIPPE: Introduksjon: Medier, politikk og samfunn 2 FRANCIS SEJERSTED: Ytringsfriheten og informasjonsfriheten 3 AUDGUNN OLTEDAL: Etikk og journalistikk 4 JO BECH-KARLSEN: Intimsfæren i medieoffentligheten 5 TRINE SYVERTSEN: Målsettinger og virkemidler i mediepolitikken 6 STEIN ERIK SELFORS: Reklamen 7 SIGURD ALLERN: Nyhetsmediene og PR-bransjen 8 BERIT VON DER LIPPE OG SVEIN ØSTERUD: Språk og bilde i massemediene 9 RUNE OTTOSEN: Fiendebilder i journalistikken 10 ELISABETH EIDE: Journalistikk og marginalisering: Bilder som fryser forskjeller - og bilder som blir borte. 11 ELISABETH EIDE OG BERIT VON DER LIPPE: Å lese medier med kjønnsbriller 12a ARNE KROKAN: Det sosiale og kommersielle internett 12b LARS NYRE: Nye medier, gammeldags journalistikk 13 MICHAEL BRUUN ANDERSEN: Globaliseringsteori og medieanalyse

    Emner: Massemedier