Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Medieskapt

    Medieskapt

    Medieskapt

    Medieskapt (medier i informasjons- og kommunikasjonssamfunnet)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    449,- Nå 388,-

    ISBN:

    9788232103522

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    352

    Vekt:

    660 gr

    Alder:

    Voksen

    Medieskapt
    Fagbokforl.
    9788232103522

    Forlagets omtale:

    Vi lever i et stadig mer medieskapt samfunn. Mediene bidrar til å sette dagsorden for den offentlige debatten, og de skaper forståelsesrammer som påvirker vår måte å se verden på. Samtidig er mediebruken i endring, og Internett og sosiale medier blir stadig viktigere for mange. Denne boken LES MER behandler en rekke temaer og utfordringer knyttet til dette. Den økte bruken av Internett og sosiale medier har gitt mange mulighet til å ytre seg, kommunisere og få tilgang på informasjon. Samtidig åpner denne medieutviklingen for at både individer, foretak og stater kan profittere på å overvåke trafikken. Profesjonsutøvere på mediefeltet må ha et reflektert forhold til etikk og samfunnsansvar. Med nye trusselbilder øker behovet for omfattende sikkerhets- og kontrollsystemer, men slike tiltak kan komme i strid med demokrati og menneskerettigheter. Dette er blant temaene som tas opp i denne boken. Den gir en oversikt over mediefeltet, eierskapsforhold, lovgivning, kommunikasjonsbransjen, bedrifters mediehåndtering og mediestrategier, krisekommunikasjon, helsekommunikasjon m.m. Boken presenterer forskning på sentrale områder, og har samtidig en praktisk tilnærming. Den retter seg mot studenter i mediefag, økonomi- og administrasjonsfag, helsefag og kulturfag, og vil også være nyttig for yrkesutøvere som trenger økt innsikt i mediefeltets realiteter og virkemåter. Robert W. Vaagan (f. 1953) er dr.philos. fra Universitetet i Oslo (1999) med en avhandling om russisk litteraturkritikk og journalistikk. Han er førsteamanuensis ved Institutt for journalistikk og mediefag, Høgskolen i Oslo og Akershus. LES MINDRE Forlagets omtale Vi lever i et stadig mer medieskapt samfunn. Mediene bidrar til å sette dagsorden for den offentlige debatten, og de skaper forståelsesrammer som påvirker vår måte å se verden på. Samtidig er mediebruken i endring, og Internett og sosiale medier blir stadig viktigere for mange. Denne boken behandler en rekke temaer og utfordringer knyttet til dette. Den økte bruken av Internett og sosiale medier har gitt mange mulighet til å ytre seg, kommunisere og få tilgang på informasjon. Samtidig åpner denne medieutviklingen for at både individer, foretak og stater kan profittere på å overvåke trafikken. Profesjonsutøvere på mediefeltet må ha et reflektert forhold til etikk og samfunnsansvar. Med nye trusselbilder øker behovet for omfattende sikkerhets- og kontrollsystemer, men slike tiltak kan komme i strid med demokrati og menneskerettigheter. Dette er blant temaene som tas opp i denne boken. Den gir en oversikt over mediefeltet, eierskapsforhold, lovgivning, kommunikasjonsbransjen, bedrifters mediehåndtering og mediestrategier, krisekommunikasjon, helsekommunikasjon m.m. Boken presenterer forskning på sentrale områder, og har samtidig en praktisk tilnærming. Den retter seg mot studenter i mediefag, økonomi- og administrasjonsfag, helsefag og kulturfag, og vil også være nyttig for yrkesutøvere som trenger økt innsikt i mediefeltets realiteter og virkemåter. Robert W. Vaagan (f. 1953) er dr.philos. fra Universitetet i Oslo (1999) med en avhandling om russisk litteraturkritikk og journalistikk. Han er førsteamanuensis ved Institutt for journalistikk og mediefag, Høgskolen i Oslo og Akershus.

    Emner: Massemedier