Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Metodebok for kreative fag

Metodebok for kreative fag

Metodebok for kreative fag

Metodebok for kreative fag

På lager - sendes nå ( 3 stk. )

359,-

ISBN:

9788215027005

Forlag:

Universitetsforl.

Trykkeår:

2017

Utgitt:

2017

Utgave:

1

Sider:

243

Vekt:

627 gr

Alder:

Voksen

Metodebok for kreative fag
Universitetsforl.
9788215027005

Forlagets omtale:

Når vi hører «vitenskapelige metoder» tenker vi gjerne på statistikk, intervjuer, observasjon og tekstanalyse. Men metode er mer enn det.«Sjelden har jeg sett så mye relevant stoff i én og samme bok» Anne Bjørkvik, førsteamanuensis Universitetet i Agder «Metodebok for kreative fag» tar for seg de LES MER mest brukte kvantitative og kvalitative metodene, men også metoder for kunstnerisk utviklingsarbeid, og mer «praktiske metoder». Den ser særlig på forskningsproduktene fra de kreative fagene: artefakter, miljø, estetisk kunnskap og kreativitet, og de spesielle forskningsutfordringene som finnes i fag som markedsføring, strategisk kommunikasjon og PR, spill- og apputvikling, TV og film, musikk, scenekunst, visuell kunst, design, samt prosjektledelse innen kunst og kreativ næring. Bidragsyterne er alle eksperter med lang erfaring fra disse fagfeltene. De har lagt vekt på tidsaktuelle eksempler og praktiske råd. Ikke minst tar de opp hvordan man best kan knytte teori og metode til egne empiriske funn - noe som ofte er det studentene synes er vanskeligst! En rikholdig verktøykasse studentene kan gå til når de trenger innsikt, praktiske råd og inspirasjon. Boka vil være nyttig for alle som ønsker en praktisk innføring til metodearbeid. Bidragsytere: Unn Conradi Andersen, Sturla Bakke, Asle Fagerstrøm, Tor-Morten Grønli, Moutaz Haddara, Trond Høiås, Faltin Karlsen, Arne H. Krumsvik, Anders Olof Larsson, Vesma Kontere McQuillan, Audun Molde, Hans Erik Næss, Lene Pettersen, Knut H. Rolland, Margaret Rynning, Liv Sandvik, Chamilla Natasha M. Skjelstad, Synne Skjulstad, Lars Sydnes, Didrik Telle-Wernersen. LES MINDRE Forlagets omtale Når vi hører «vitenskapelige metoder» tenker vi gjerne på statistikk, intervjuer, observasjon og tekstanalyse. Men metode er mer enn det.«Sjelden har jeg sett så mye relevant stoff i én og samme bok» Anne Bjørkvik, førsteamanuensis Universitetet i Agder «Metodebok for kreative fag» tar for seg de mest brukte kvantitative og kvalitative metodene, men også metoder for kunstnerisk utviklingsarbeid, og mer «praktiske metoder». Den ser særlig på forskningsproduktene fra de kreative fagene: artefakter, miljø, estetisk kunnskap og kreativitet, og de spesielle forskningsutfordringene som finnes i fag som markedsføring, strategisk kommunikasjon og PR, spill- og apputvikling, TV og film, musikk, scenekunst, visuell kunst, design, samt prosjektledelse innen kunst og kreativ næring. Bidragsyterne er alle eksperter med lang erfaring fra disse fagfeltene. De har lagt vekt på tidsaktuelle eksempler og praktiske råd. Ikke minst tar de opp hvordan man best kan knytte teori og metode til egne empiriske funn - noe som ofte er det studentene synes er vanskeligst! En rikholdig verktøykasse studentene kan gå til når de trenger innsikt, praktiske råd og inspirasjon. Boka vil være nyttig for alle som ønsker en praktisk innføring til metodearbeid. Bidragsytere: Unn Conradi Andersen, Sturla Bakke, Asle Fagerstrøm, Tor-Morten Grønli, Moutaz Haddara, Trond Høiås, Faltin Karlsen, Arne H. Krumsvik, Anders Olof Larsson, Vesma Kontere McQuillan, Audun Molde, Hans Erik Næss, Lene Pettersen, Knut H. Rolland, Margaret Rynning, Liv Sandvik, Chamilla Natasha M. Skjelstad, Synne Skjulstad, Lars Sydnes, Didrik Telle-Wernersen.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.