Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Når nyheter skaper engstelse

    Når nyheter skaper engstelse

    Når nyheter skaper engstelse

    Når nyheter skaper engstelse

    Levering 2-6 dager

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788202414238

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    197

    Vekt:

    429 gr

    Alder:

    Voksen

    Når nyheter skaper engstelse
    Cappelen Damm akademisk
    9788202414238

    Forlagets omtale:

    Når nyheter skaper engstelse handler om hvordan vi som innbyggere i Norge påvirkes av nyheter i norske medier om kriminalitet, krig, terror og katastrofer. I løpet av noen år har medielandskapet endret seg radikalt ved at sosiale medier og nettaviser har kommet til som viktige kanaler. Samtidig LES MER avspeiler nyhetsstrømmen hendelser som skaper engstelse og frykt i befolkningen her hjemme. Forfatterne legger fram forskningsfunn som forklarer hvorfor slike nyheter gjør nordmenn engstelige. Forskningen viser at medienes krav til personifisering får følger for rapporteringen fra kriser og katastrofer. I andre tilfeller reduserer mangel på medieoppmerksomhet interessen for bistand. Dette medfører både etiske og moralske dilemmaer knyttet til journalisters profesjonsutøvelse. LES MINDRE Forlagets omtale Når nyheter skaper engstelse handler om hvordan vi som innbyggere i Norge påvirkes av nyheter i norske medier om kriminalitet, krig, terror og katastrofer. I løpet av noen år har medielandskapet endret seg radikalt ved at sosiale medier og nettaviser har kommet til som viktige kanaler. Samtidig avspeiler nyhetsstrømmen hendelser som skaper engstelse og frykt i befolkningen her hjemme. Forfatterne legger fram forskningsfunn som forklarer hvorfor slike nyheter gjør nordmenn engstelige. Forskningen viser at medienes krav til personifisering får følger for rapporteringen fra kriser og katastrofer. I andre tilfeller reduserer mangel på medieoppmerksomhet interessen for bistand. Dette medfører både etiske og moralske dilemmaer knyttet til journalisters profesjonsutøvelse.