Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Sosialantropologi Nøkler til kulturforståelse

    Nøkler til kulturforståelse

    Nøkler til kulturforståelse

    Nøkler til kulturforståelse

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Aina Landsverk Hagen - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    (Gudrun Skjælaaen Rudningen - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    Forventes i salg 15.05.2017

    399,-

    ISBN:

    9788202416164

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Nøkler til kulturforståelse
    Cappelen Damm akademisk
    9788202416164

    Forlagets omtale:

    Nøkler til kulturforståelse gir en innføring i sentrale antropologiske begreper og introduserer studenter for antropologiske metoder for feltarbeid og analyse. Boka hjelper leseren til bedre å forstå, ta lærdom av og handle på bakgrunn av nye erfaringer i en verden preget av globalisering og LES MER kulturell kompleksitet. Boka gir en grunnleggende, anvendbar og dagsaktuell kompetanse på kulturfeltet. Kompetansen er basert på fire grunnelementer: 1) Et presist og håndterlig begrepsapparat, 2) en innføring i antropologisk metode, etikk og analyse, 3) selvforståelse i form av kunnskap om egen kultur, og 4) en introduksjon til utvalgte temaer av relevans for studenter som skal ut i et internasjonalt orientert arbeidsliv. Emner som tas opp i boka: kulturbegrepet kulturrelativisme etnosentrisme identitet intervju observasjon Norge og Norden fra et antropologisk perspektiv globalisering handel og resiprositet identitet og forbruk i konsumsamfunnet visuelle medier og reklame Målgruppen er bachelorstudenter ved Handelshøyskolen BI og universitetene, og studenter på lavere grad ved Markedshøyskolen og Handelshøyskolen. Gudrun Skjælåen Rudningen har bidratt med kapittelet som omhandler visuell kultur og medier. LES MINDRE Forlagets omtale Nøkler til kulturforståelse gir en innføring i sentrale antropologiske begreper og introduserer studenter for antropologiske metoder for feltarbeid og analyse. Boka hjelper leseren til bedre å forstå, ta lærdom av og handle på bakgrunn av nye erfaringer i en verden preget av globalisering og kulturell kompleksitet. Boka gir en grunnleggende, anvendbar og dagsaktuell kompetanse på kulturfeltet. Kompetansen er basert på fire grunnelementer: 1) Et presist og håndterlig begrepsapparat, 2) en innføring i antropologisk metode, etikk og analyse, 3) selvforståelse i form av kunnskap om egen kultur, og 4) en introduksjon til utvalgte temaer av relevans for studenter som skal ut i et internasjonalt orientert arbeidsliv. Emner som tas opp i boka: kulturbegrepet kulturrelativisme etnosentrisme identitet intervju observasjon Norge og Norden fra et antropologisk perspektiv globalisering handel og resiprositet identitet og forbruk i konsumsamfunnet visuelle medier og reklame Målgruppen er bachelorstudenter ved Handelshøyskolen BI og universitetene, og studenter på lavere grad ved Markedshøyskolen og Handelshøyskolen. Gudrun Skjælåen Rudningen har bidratt med kapittelet som omhandler visuell kultur og medier.