Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Norsk matmakt i endring

    Norsk matmakt i endring

    Norsk matmakt i endring

    Norsk matmakt i endring

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788245017526

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    419

    Vekt:

    772 gr

    Alder:

    Voksen

    Norsk matmakt i endring
    Fagbokforl.
    9788245017526

    Forlagets omtale:

    Denne boka analyserer endringer i organisering og forvaltning av det norske matsystemet. Hvem har fatt okt innflytelse i verdikjedene for mat de siste tjue arene? Her har vi sett en sterk konsentrasjon i dagligvarebransjen mot det som ser ut til a bli tre store og mektige dagligvarekjeder. Det LES MER overordna bildet er at det ikke skjer noen entydig nyliberalisering pa matomradet i Norge, men en dreining mot et korporativt, nyregulert nettverksregime hvor bade stat, matprodusenter og forbrukere er svekket til fordel for dagligvarebransjen og den globale matindustrien. Samtidig etableres det nye verdikjeder i samarbeid mellom produsenter og konsumenter som motkraft til denne utviklingen. Boka er skrevet av noen av landets ledende matforskere innen samfunnsvitenskap og retter seg mot studenter, forskere og de som arbeider med utforming av mat- og innovasjonspolitikk innen offentlig forvaltning, naringsliv og frivillige organisasjoner. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka analyserer endringer i organisering og forvaltning av det norske matsystemet. Hvem har fatt okt innflytelse i verdikjedene for mat de siste tjue arene? Her har vi sett en sterk konsentrasjon i dagligvarebransjen mot det som ser ut til a bli tre store og mektige dagligvarekjeder. Det overordna bildet er at det ikke skjer noen entydig nyliberalisering pa matomradet i Norge, men en dreining mot et korporativt, nyregulert nettverksregime hvor bade stat, matprodusenter og forbrukere er svekket til fordel for dagligvarebransjen og den globale matindustrien. Samtidig etableres det nye verdikjeder i samarbeid mellom produsenter og konsumenter som motkraft til denne utviklingen. Boka er skrevet av noen av landets ledende matforskere innen samfunnsvitenskap og retter seg mot studenter, forskere og de som arbeider med utforming av mat- og innovasjonspolitikk innen offentlig forvaltning, naringsliv og frivillige organisasjoner.