Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Nyhetsvurderinger

Nyhetsvurderinger

Nyhetsvurderinger

Nyhetsvurderinger (på innsiden i fem redaksjoner)

Levering 2-6 dager

419,- Nå 358,-

ISBN:

9788271473655

Forlag:

IJ-forl.

Trykkeår:

2015

Utgitt:

2012

Utgave:

1

Sider:

254

Vekt:

487 gr

Alder:

Voksen

Språk:

Nynorsk og Bokmål

Nyhetsvurderinger
IJ-forl.
9788271473655

Forlagets omtale:

Hvilke kvalitetskriterier legger en moderne nyhetsredaksjon til grunn for utvelgelse, bearbeiding og presentasjon av nyheter? Hva er det som i pressefolks øyne kjennetegner «den gode nyhetssak»? Journalister og beslutningstakere i redaksjonen foretar hele tiden valg og prioriteringer ut fra egne LES MER forestillinger om kvalitet, både på den enkelte nyhetssak og på produktet som helhet. Redaktøren og hans forskergruppe har i en uke vært «flue på veggen» under redaksjonsmøtene i fem ledende nyhetsredaksjoner - i Aftenposten, Dagbladet, Nettavisen, NRK Dagsrevyen og TV2-nyhetene - og har fulgt arbeidet med saker som redaksjonen selv har vurdert som viktige og «gode». Hvordan oppstår ideene? Hvilke prioriteringer gjøres, og hva med metode- og kildevalg? Hvilke grep gjøres for at saken skal tilfredsstille redaksjonens forestillinger om hva som er en god sak? Nyhetsvurderinger er beregnet for studenter i journalistikk og medievitenskap, men er like aktuell for alle som er interessert i nyhetsjournalistikk. LES MINDRE Forlagets omtale Hvilke kvalitetskriterier legger en moderne nyhetsredaksjon til grunn for utvelgelse, bearbeiding og presentasjon av nyheter? Hva er det som i pressefolks øyne kjennetegner «den gode nyhetssak»? Journalister og beslutningstakere i redaksjonen foretar hele tiden valg og prioriteringer ut fra egne forestillinger om kvalitet, både på den enkelte nyhetssak og på produktet som helhet. Redaktøren og hans forskergruppe har i en uke vært «flue på veggen» under redaksjonsmøtene i fem ledende nyhetsredaksjoner - i Aftenposten, Dagbladet, Nettavisen, NRK Dagsrevyen og TV2-nyhetene - og har fulgt arbeidet med saker som redaksjonen selv har vurdert som viktige og «gode». Hvordan oppstår ideene? Hvilke prioriteringer gjøres, og hva med metode- og kildevalg? Hvilke grep gjøres for at saken skal tilfredsstille redaksjonens forestillinger om hva som er en god sak? Nyhetsvurderinger er beregnet for studenter i journalistikk og medievitenskap, men er like aktuell for alle som er interessert i nyhetsjournalistikk.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.