Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Petroleumsparadiset

    Petroleumsparadiset

    Petroleumsparadiset

    Petroleumsparadiset (norsk oljeindustris strategiske kommunikasjon og omdømmebygging)

    Forfatter Unipub forl.

    Levering 2-6 dager

    289,-

    ISBN:

    9788274773233

    Forlag:

    Unipub forl.

    Trykkeår:

    2007

    Utgitt:

    2007

    Utgave:

    1

    Sider:

    208

    Vekt:

    326 gr

    Alder:

    Voksen

    Petroleumsparadiset
    Unipub forl.
    9788274773233

    Forlagets omtale:

    Alle virksomheter ønsker seg et godt omdømme og en kontroll over hvordan virksomheten framstilles. I Petroleumsparadiset undersøker Øyvind Ihlen hvordan Norges største og mektigste industri - oljeindustrien - kommuniserer med offentligheten. I analysen av omdømmearbeidet bruker forfatteren LES MER tolkningsrammer for å vise hvordan industrien søker å oppnå forståelse for en virkelighetsoppfatning som er i tråd med deres egne interesser. Det gjelder i forhold til tema som økonomisk politikk, miljø og klima, samt bedrifters sosiale ansvar nasjonalt og internasjonalt. Ihlen viser hvordan disse tolkningsrammene har en tendens til å utelukke konkurrerende perspektiver. Det er derfor viktig å forstå metodene som benyttes for å påvirke politikere, medier og opinionen innenfor helt sentrale samfunnsspørsmål. Dette er den første norske boka som bruker rammebegrepet for å analysere organisasjoners kommunikasjon og omdømmearbeid. Boka er spesielt aktuell innenfor fagområdene strategisk kommunikasjon, medievitenskap og samfunnsvitenskap. Den vil også være av interesse for andre som er opptatt av omdømmebygging og strategisk kommunikasjon. Øyvind Ihlen er dr.art. i medievitenskap. Han jobber som post.doc.stipendiat ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo, og som førsteamanuensis ved Avdeling for økonomi, samfunnsfag og informatikk, Høgskolen i Hedmark. Ihlen har publisert i norske og utenlandske antologier samt i en rekke internasjonalt anerkjente fagtidsskrifter. LES MINDRE Forlagets omtale Alle virksomheter ønsker seg et godt omdømme og en kontroll over hvordan virksomheten framstilles. I Petroleumsparadiset undersøker Øyvind Ihlen hvordan Norges største og mektigste industri - oljeindustrien - kommuniserer med offentligheten. I analysen av omdømmearbeidet bruker forfatteren tolkningsrammer for å vise hvordan industrien søker å oppnå forståelse for en virkelighetsoppfatning som er i tråd med deres egne interesser. Det gjelder i forhold til tema som økonomisk politikk, miljø og klima, samt bedrifters sosiale ansvar nasjonalt og internasjonalt. Ihlen viser hvordan disse tolkningsrammene har en tendens til å utelukke konkurrerende perspektiver. Det er derfor viktig å forstå metodene som benyttes for å påvirke politikere, medier og opinionen innenfor helt sentrale samfunnsspørsmål. Dette er den første norske boka som bruker rammebegrepet for å analysere organisasjoners kommunikasjon og omdømmearbeid. Boka er spesielt aktuell innenfor fagområdene strategisk kommunikasjon, medievitenskap og samfunnsvitenskap. Den vil også være av interesse for andre som er opptatt av omdømmebygging og strategisk kommunikasjon. Øyvind Ihlen er dr.art. i medievitenskap. Han jobber som post.doc.stipendiat ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo, og som førsteamanuensis ved Avdeling for økonomi, samfunnsfag og informatikk, Høgskolen i Hedmark. Ihlen har publisert i norske og utenlandske antologier samt i en rekke internasjonalt anerkjente fagtidsskrifter.