Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Retorikk i vår tid

    Retorikk i vår tid

    Retorikk i vår tid

    Retorikk i vår tid (en innføring i moderne retorisk teori)

    Forfatter Scandinavian Academic Press

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    429,- Nå 371,-

    ISBN:

    9788230401897

    Forlag:

    Scandinavian Academic Press

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    394

    Vekt:

    463 gr

    Alder:

    Voksen

    Retorikk i vår tid
    Scandinavian Academic Press
    9788230401897

    Forlagets omtale:

    Retorikk i vår tid er en innføring i moderne retorisk reori. Ved hjelp av eksempler fra norsk offentlighet og populærkultur presenterer forfatteren sentrale retoriske perspektiver på kommunikasjon og språklige virkemidler. Boken tar utgangspunkt i den retoriske tradisjonen, men har sitt hovedfokus LES MER på retorikken i vår tid, i moderne retoriske situasjoner og i mediesamfunnet. For første gang på norsk foreligger nå en redegjørelse for visuell retorikk, for teorien om den retoriske situasjonen, for forskning på troverdighet og ethos samt en aktualisering av retorikkens lære om argumentasjon. Boken gir en grundig behandling av sentrale retoriske emner for studenter i retorikk, medie- og kommunikasjonsfag, litteraturvitenskap og språkfag og et nyttig verktøy for alle som studerer eller arbeider med ledelse, markedsføring og reklame. Jens E. Kjeldsen er postdoktor ved Institutt for Informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen. LES MINDRE Forlagets omtale Retorikk i vår tid er en innføring i moderne retorisk reori. Ved hjelp av eksempler fra norsk offentlighet og populærkultur presenterer forfatteren sentrale retoriske perspektiver på kommunikasjon og språklige virkemidler. Boken tar utgangspunkt i den retoriske tradisjonen, men har sitt hovedfokus på retorikken i vår tid, i moderne retoriske situasjoner og i mediesamfunnet. For første gang på norsk foreligger nå en redegjørelse for visuell retorikk, for teorien om den retoriske situasjonen, for forskning på troverdighet og ethos samt en aktualisering av retorikkens lære om argumentasjon. Boken gir en grundig behandling av sentrale retoriske emner for studenter i retorikk, medie- og kommunikasjonsfag, litteraturvitenskap og språkfag og et nyttig verktøy for alle som studerer eller arbeider med ledelse, markedsføring og reklame. Jens E. Kjeldsen er postdoktor ved Institutt for Informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen.