Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Retorikk i vår tid

Retorikk i vår tid

Retorikk i vår tid

Retorikk i vår tid (en innføring i moderne retorisk teori)

Forfatter Scandinavian Academic Press

På lager - sendes nå ( 4 stk. )

429,- Nå 367,-

ISBN:

9788230401897

Forlag:

Scandinavian Academic Press

Trykkeår:

2015

Utgitt:

2015

Utgave:

1

Sider:

394

Vekt:

360 gr

Alder:

Voksen

Retorikk i vår tid
Scandinavian Academic Press
9788230401897

Forlagets omtale:

Retorikk i vår tid er en innføring i moderne retorisk reori. Ved hjelp av eksempler fra norsk offentlighet og populærkultur presenterer forfatteren sentrale retoriske perspektiver på kommunikasjon og språklige virkemidler. Boken tar utgangspunkt i den retoriske tradisjonen, men har sitt hovedfokus LES MER på retorikken i vår tid, i moderne retoriske situasjoner og i mediesamfunnet. For første gang på norsk foreligger nå en redegjørelse for visuell retorikk, for teorien om den retoriske situasjonen, for forskning på troverdighet og ethos samt en aktualisering av retorikkens lære om argumentasjon. Boken gir en grundig behandling av sentrale retoriske emner for studenter i retorikk, medie- og kommunikasjonsfag, litteraturvitenskap og språkfag og et nyttig verktøy for alle som studerer eller arbeider med ledelse, markedsføring og reklame. Jens E. Kjeldsen er postdoktor ved Institutt for Informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen. LES MINDRE Forlagets omtale Retorikk i vår tid er en innføring i moderne retorisk reori. Ved hjelp av eksempler fra norsk offentlighet og populærkultur presenterer forfatteren sentrale retoriske perspektiver på kommunikasjon og språklige virkemidler. Boken tar utgangspunkt i den retoriske tradisjonen, men har sitt hovedfokus på retorikken i vår tid, i moderne retoriske situasjoner og i mediesamfunnet. For første gang på norsk foreligger nå en redegjørelse for visuell retorikk, for teorien om den retoriske situasjonen, for forskning på troverdighet og ethos samt en aktualisering av retorikkens lære om argumentasjon. Boken gir en grundig behandling av sentrale retoriske emner for studenter i retorikk, medie- og kommunikasjonsfag, litteraturvitenskap og språkfag og et nyttig verktøy for alle som studerer eller arbeider med ledelse, markedsføring og reklame. Jens E. Kjeldsen er postdoktor ved Institutt for Informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.