Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Samfunnsansvar på norsk

    Samfunnsansvar på norsk

    Samfunnsansvar på norsk

    Samfunnsansvar på norsk (tradisjon og kommunikasjon)

    Forfatter Fagbokforl.

    Levering 2-6 dager

    339,- Nå 290,-

    ISBN:

    9788245010367

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    197

    Vekt:

    365 gr

    Alder:

    Voksen

    Samfunnsansvar på norsk
    Fagbokforl.
    9788245010367

    Forlagets omtale:

    Næringslivet har både positive og negative konsekvenser for samfunnet. Med begrepet bedrifters samfunnsansvar (corporate social responsibility) kan vi si noe om hvordan næringslivet forvalter sin rolle vis-à-vis samfunnet. Boka tar for seg hvordan denne relasjonen håndteres i Norge. Hva menes med LES MER samfunnsansvar i en norsk kontekst? Hvordan forstås og kommuniseres samfunnsansvar av våre hjemlige bedrifter og i mediene? Hvordan skiller samfunnsansvar på norsk seg fra samfunnsansvar utenlands? Forfatteren tar for seg disse spørsmålene i lys av en rekke aktuelle eksempler. Samfunnsansvar ses også i en historisk sammenheng og diskuteres på bakgrunn av den omfattende litteraturen på feltet. Øyvind Ihlen er dr.art. i medievitenskap og arbeider ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo. Han er tidligere professor ved Handelshøyskolen BI og Høgskolen i Hedmark. Ihlen har skrevet og redigert sju bøker, samt publisert en lang rekke artikler og bokkapitler. Han er redaksjonsmedlem i åtte internasjonale tidsskrifter og har vunnet internasjonale priser for sin forskning. «Vi får også en god forståelse for hvorfor samfunnsansvar i Norge fungerer annerledes enn internasjonalt. Dette gjør til at boka etter min mening er et «must» for de fleste som ønsker å sette seg inn i hva samfunnsansvar er, eller som jobber med samfunnsansvar i Norge og internasjonalt.» - Nina Solbakk, Trøndelag Forskning og Utvikling «Resultatet er en bok som gir et godt og bredt oversiktsbilde over hva samfunnsansvar i Norge innebærer, og som en innføring til emnet fungerer boken utmerket. Spesielt overfor studenter og aktører innenfor næringslivet som interesserer seg for samfunnsansvar kan boken anbefales på det varmeste.» - Ingrid Dahlen Rogstad, Norsk statsvitenskapelig tidsskrift LES MINDRE Forlagets omtale Næringslivet har både positive og negative konsekvenser for samfunnet. Med begrepet bedrifters samfunnsansvar (corporate social responsibility) kan vi si noe om hvordan næringslivet forvalter sin rolle vis-à-vis samfunnet. Boka tar for seg hvordan denne relasjonen håndteres i Norge. Hva menes med samfunnsansvar i en norsk kontekst? Hvordan forstås og kommuniseres samfunnsansvar av våre hjemlige bedrifter og i mediene? Hvordan skiller samfunnsansvar på norsk seg fra samfunnsansvar utenlands? Forfatteren tar for seg disse spørsmålene i lys av en rekke aktuelle eksempler. Samfunnsansvar ses også i en historisk sammenheng og diskuteres på bakgrunn av den omfattende litteraturen på feltet. Øyvind Ihlen er dr.art. i medievitenskap og arbeider ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo. Han er tidligere professor ved Handelshøyskolen BI og Høgskolen i Hedmark. Ihlen har skrevet og redigert sju bøker, samt publisert en lang rekke artikler og bokkapitler. Han er redaksjonsmedlem i åtte internasjonale tidsskrifter og har vunnet internasjonale priser for sin forskning. «Vi får også en god forståelse for hvorfor samfunnsansvar i Norge fungerer annerledes enn internasjonalt. Dette gjør til at boka etter min mening er et «must» for de fleste som ønsker å sette seg inn i hva samfunnsansvar er, eller som jobber med samfunnsansvar i Norge og internasjonalt.» - Nina Solbakk, Trøndelag Forskning og Utvikling «Resultatet er en bok som gir et godt og bredt oversiktsbilde over hva samfunnsansvar i Norge innebærer, og som en innføring til emnet fungerer boken utmerket. Spesielt overfor studenter og aktører innenfor næringslivet som interesserer seg for samfunnsansvar kan boken anbefales på det varmeste.» - Ingrid Dahlen Rogstad, Norsk statsvitenskapelig tidsskrift

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.