Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Sosiologi Sosiale landskap og sosial kapital

    Sosiale landskap og sosial kapital

    Sosiale landskap og sosial kapital

    Sosiale landskap og sosial kapital (nettverk og nettverksforskning)

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    429,- Nå 371,-

    ISBN:

    9788215025056

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    2

    Sider:

    248

    Vekt:

    603 gr

    Alder:

    Voksen

    Sosiale landskap og sosial kapital
    Universitetsforl.
    9788215025056

    Forlagets omtale:

    Sosiale nettverk og sosial kapital er sentrale fenomener innenfor sosiologi, sosialantropologi, pedagogikk, helsefag, sosialt arbeid, statsvitenskap, ledelses- og organisasjonsfag og økonomi.Dette er en oppdatert og bredt anlagt fag- og lærebok, der forfatteren formidler begreper, analytiske LES MER redskaper og teorier som viser viktigheten av uformelle relasjoner, interaksjon og sosial kapitaldanning. Sentrale spørsmål som tas opp, er hvordan sosiale nettverk og sosial kapital etableres, vedlikeholdes og fungerer, og hva slike forhold betyr for helse og livskvalitet, jobbsøking og karriereutvikling. Boka viser også hvorfor sosial kapital er avgjørende for hvordan organisasjoner fungerer. Denne utgaven bygger på en tidligere utgave av Inge Bø og Per Morten Schiefloe (2007). Boka eroppdatert og utvidet med grunnlag i nyere forskning, og det er lagt mer vekt på betydningen av nettverksteknologier og sosiale medier. Per Morten Schiefloe er professor ved Institutt for sosiologi og statsvitenskap ved NTNU (Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet). LES MINDRE Forlagets omtale Sosiale nettverk og sosial kapital er sentrale fenomener innenfor sosiologi, sosialantropologi, pedagogikk, helsefag, sosialt arbeid, statsvitenskap, ledelses- og organisasjonsfag og økonomi.Dette er en oppdatert og bredt anlagt fag- og lærebok, der forfatteren formidler begreper, analytiske redskaper og teorier som viser viktigheten av uformelle relasjoner, interaksjon og sosial kapitaldanning. Sentrale spørsmål som tas opp, er hvordan sosiale nettverk og sosial kapital etableres, vedlikeholdes og fungerer, og hva slike forhold betyr for helse og livskvalitet, jobbsøking og karriereutvikling. Boka viser også hvorfor sosial kapital er avgjørende for hvordan organisasjoner fungerer. Denne utgaven bygger på en tidligere utgave av Inge Bø og Per Morten Schiefloe (2007). Boka eroppdatert og utvidet med grunnlag i nyere forskning, og det er lagt mer vekt på betydningen av nettverksteknologier og sosiale medier. Per Morten Schiefloe er professor ved Institutt for sosiologi og statsvitenskap ved NTNU (Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet).