Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Vitenskap som dialog - kunnskap i bevegelse

    Vitenskap som dialog - kunnskap i bevegelse

    Vitenskap som dialog - kunnskap i bevegelse

    Vitenskap som dialog - kunnskap i bevegelse (tverrfaglighet og kunnskapskulturer i forskning)

    Levering 2-6 dager

    329,- Nå 285,-

    ISBN:

    9788251923385

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2008

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    224

    Vekt:

    392 gr

    Alder:

    Voksen

    Vitenskap som dialog - kunnskap i bevegelse
    Tapir akademisk forl.
    9788251923385

    Forlagets omtale:

    Tverrfaglighet er en viktig utfordring i moderne vitenskap. Denne banebrytende boken viser hvordan håndteringen av tverrfaglighetsutfordringen handler om dialog - innbyrdes mellom vitenskapene, og mellom vitenskap og allmennhet. Tverrfaglighet innebærer noe mer enn å utvikle ny og bedre kunnskap. LES MER Det dreier seg også om å gjøre vitenskapen anvendbar og forståelig og dermed mer demokratisk. Kapitlene i boken omhandler en rekke aktuelle tema, slik som forurensning, bruk av ultralyd i svangerskap, klimakunnskap og assistert befruktning. De bidrar også til ny forståelse av hva tverrfaglig forskning innebærer, framfor alt ved å kaste nytt lys over tverrfaglige arbeidsmåter, forholdet mellom vitenskap og demokrati, og hva som påvirker allmennhetens oppfatninger om vitenskapelig kunnskap. Boken er redigert av Knut H. Sørensen, Helen Jøsok Gansmo, Vivian A. Lagesen og Eva Amdahl ved NTNU. LES MINDRE Forlagets omtale Tverrfaglighet er en viktig utfordring i moderne vitenskap. Denne banebrytende boken viser hvordan håndteringen av tverrfaglighetsutfordringen handler om dialog - innbyrdes mellom vitenskapene, og mellom vitenskap og allmennhet. Tverrfaglighet innebærer noe mer enn å utvikle ny og bedre kunnskap. Det dreier seg også om å gjøre vitenskapen anvendbar og forståelig og dermed mer demokratisk. Kapitlene i boken omhandler en rekke aktuelle tema, slik som forurensning, bruk av ultralyd i svangerskap, klimakunnskap og assistert befruktning. De bidrar også til ny forståelse av hva tverrfaglig forskning innebærer, framfor alt ved å kaste nytt lys over tverrfaglige arbeidsmåter, forholdet mellom vitenskap og demokrati, og hva som påvirker allmennhetens oppfatninger om vitenskapelig kunnskap. Boken er redigert av Knut H. Sørensen, Helen Jøsok Gansmo, Vivian A. Lagesen og Eva Amdahl ved NTNU.