Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Å utvikle seg i rollen som veileder

    Å utvikle seg i rollen som veileder

    Å utvikle seg i rollen som veileder

    Å utvikle seg i rollen som veileder (om den emosjonelle delen ved veiledning)

    Forfatter Pedlex

    (Tone Lintorp - Forfatter)

    Pedlex

    (Lise Strøm Martiniussen - Forfatter)

    Pedlex

    (Jon-Anders Nethaug - Fotograf)

    Pedlex

    Levering 2-6 dager

    159,-

    ISBN:

    9788283721355

    Forlag:

    Pedlex

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Sider:

    67

    Vekt:

    180 gr

    Alder:

    Voksen

    Å utvikle seg i rollen som veileder
    Pedlex
    9788283721355

    Forlagets omtale:

    Denne boka handler om den emosjonelle dimensjonen ved det å være veileder for nyutdannede lærere. Innhold: Hvilken rolle spiller emosjoner i lærerens praktiske hverdag? Mål for veiledningen Rammefaktorer i veiledningen Innhold i veiledningen Deltakerforutsetninger og LES MER rolleavklaringer Arbeidsmetoder Evaluering av veiledningen Forslag til årsplan I september 2018 lanserte Kunnskapsdepartementet Veiledning av nyutdannede nytilsatte lærere i barnehage og skole (Kunnskapsdepartementet, 2018), som uttrykker ambisjoner for hvordan veiledningen skal gjennomføres. Vårt bidrag er å se på hvilken rolle emosjonene spiller i lærerens praktiske hverdag. Glede, avmakt, aggresjon, frustrasjon og nysgjerrighet oppstår i møte med elever, foreldre og kollegaer. Hvordan skal de nyutdannede lærerne veiledes på en måte som gjør at de lykkes i jobben på best mulig måte? LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka handler om den emosjonelle dimensjonen ved det å være veileder for nyutdannede lærere. Innhold: Hvilken rolle spiller emosjoner i lærerens praktiske hverdag? Mål for veiledningen Rammefaktorer i veiledningen Innhold i veiledningen Deltakerforutsetninger og rolleavklaringer Arbeidsmetoder Evaluering av veiledningen Forslag til årsplan I september 2018 lanserte Kunnskapsdepartementet Veiledning av nyutdannede nytilsatte lærere i barnehage og skole (Kunnskapsdepartementet, 2018), som uttrykker ambisjoner for hvordan veiledningen skal gjennomføres. Vårt bidrag er å se på hvilken rolle emosjonene spiller i lærerens praktiske hverdag. Glede, avmakt, aggresjon, frustrasjon og nysgjerrighet oppstår i møte med elever, foreldre og kollegaer. Hvordan skal de nyutdannede lærerne veiledes på en måte som gjør at de lykkes i jobben på best mulig måte?

    Emner: Veiledning

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.