Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Aktivitetsplikten i praksis

    Aktivitetsplikten i praksis

    Aktivitetsplikten i praksis

    Aktivitetsplikten i praksis

    Forfatter Pedlex

    (Casper Kongstein - Fotograf)

    Pedlex

    Levering 2-6 dager

    121,- Nå 103,-

    ISBN:

    9788283721256

    Forlag:

    Pedlex

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Sider:

    59

    Vekt:

    172 gr

    Alder:

    Voksen

    Aktivitetsplikten i praksis
    Pedlex
    9788283721256

    Forlagets omtale:

    Dette heftet er skrevet med utgangspunkt i det nye regelverket, og retter seg spesifikt inn mot § 9 A-4 som omhandler skolens aktivitetsplikt. Denne plikten skal sikre at alle elever har et trygt og godt skolemiljø. Den aller viktigste innsatsen for et godt skolemiljø som er fritt for krenkelser, LES MER skjer gjennom forebygging. Dette heftet handler imidlertid om hva skolen skal gjøre når det likevel oppstår negative situasjoner i skolemiljøet. Det nye regelverket har som formål at skolen skal handle raskt og riktig dersom det foreligger mistanke eller kunnskap om at en elev ikke har det trygt og godt på skolen. Endring av lovverket krever endring av praksis. Innholdet i heftet kan fungere som innspill til skoler i arbeidet med å operasjonalisere regelverket, det vil si hvordan lovverket kan forstås og tolkes, og hvilke konsekvenser dette får for pedagogisk praksis. «Når jevnaldrende tør å blande seg inn og gi støtte til den som mobbes, avtar som regel mobbingen,» LES MINDRE Forlagets omtale Dette heftet er skrevet med utgangspunkt i det nye regelverket, og retter seg spesifikt inn mot § 9 A-4 som omhandler skolens aktivitetsplikt. Denne plikten skal sikre at alle elever har et trygt og godt skolemiljø. Den aller viktigste innsatsen for et godt skolemiljø som er fritt for krenkelser, skjer gjennom forebygging. Dette heftet handler imidlertid om hva skolen skal gjøre når det likevel oppstår negative situasjoner i skolemiljøet. Det nye regelverket har som formål at skolen skal handle raskt og riktig dersom det foreligger mistanke eller kunnskap om at en elev ikke har det trygt og godt på skolen. Endring av lovverket krever endring av praksis. Innholdet i heftet kan fungere som innspill til skoler i arbeidet med å operasjonalisere regelverket, det vil si hvordan lovverket kan forstås og tolkes, og hvilke konsekvenser dette får for pedagogisk praksis. «Når jevnaldrende tør å blande seg inn og gi støtte til den som mobbes, avtar som regel mobbingen,»

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.